måndag, februari 04, 2008

Today is Pete Townshend-Day



... oooh... ja... kidsen var verkligen alright förr... ooooh Pete, Pete, Pete sååå söt! (hmmm, undrar om jag kan skicka ett par hundörebyxor till honom... ja, till honom förr... typ då till honom här på bilden... mmmhmmm... grrr!)

Måndagmorgon - denna bild dyker upp och smeker mitt sinne och min kind... den viskar ett lagom morgonmjukt men rock'n'rollsnärtigt "Godmorgon Maria, vi finns här för din skull..."

... mmmhmmm, vilken bra start på en måndag... och ingen... INGEN smashar en gura så som Pete... blott ingen... det är till och med förbjudet för andra att ens försöka!




"... and then Hendrix came on... played farily well... "

Etiketter:

12 Comments:

Blogger Simon Templar said...

Ha! Inte ens Hendrix fixar det vid jämförelse!

måndag, februari 04, 2008 10:34:00 fm  
Blogger Maria said...

Simon: Nej, det måste till en smal rockande britt för att det ska bli riktig och bra guitarsmashingmojo!

måndag, februari 04, 2008 10:37:00 fm  
Blogger Maria said...

... och Hendrix spelar ju bara "fairly well"!!!

måndag, februari 04, 2008 10:38:00 fm  
Blogger rigg said...

En brutal-bra gitarrist i ett brutal-bra band. Jag riktigt längtar hem till min dator, långt borta från jobbets brandvägg som blockar YouTube, för att se vilket klipp du valt att visa.

Mitt bästa DVD-köp (äh - näst bästa efter the stooges live) är "The Kids Are Alright" i digitalt uppfräschad och lagad, komplett version. Hade bara sett den på VHS tidigare och alla VHS-versioner var inkompletta och kvalitétsmässigt kassa.

måndag, februari 04, 2008 11:29:00 fm  
Blogger Maria said...

Rigg: Åååh, jag ska också köpa "The Kids Are Alright" på DVD!!! Tänk om Pete ändå hoppat ned i ett badkar med formaldehyd direkt efter de tagit detta foto! Då kunde Pete och jag komma upp till Sundsvall och titta på DVD'n tillsammans med dig - fatta vilken grej!!!

En kanna te och några shortbreadbiscuits är med på Pete's och min raider till detta evenemang - det går att ordna va!?

måndag, februari 04, 2008 1:36:00 em  
Blogger rigg said...

Annars var faktiskt Keith och John mina favoriter, dem kan du tyvärr inte få med upp på filmvisning. (Keith Moon dog precis när de höll på att lägga sista klippen i filmen så han hann aldrig se den själv)

måndag, februari 04, 2008 1:58:00 em  
Blogger stationsvakt@gmail.com said...

Off topic: Här är typ en sån där hund .

måndag, februari 04, 2008 2:07:00 em  
Blogger Maria said...

Johnny: Det där är ju självaste Häxmästaren i Canastaklubben! Häxmästaren ägdes en gång av Pete Townshend, så det var inte alls off topic!

måndag, februari 04, 2008 2:17:00 em  
Blogger rigg said...

Får inte igång ditt klipp på YouTube, laddar inte... Men det verkar vara slutet på denna! Stämmer det?

måndag, februari 04, 2008 6:07:00 em  
Blogger Maria said...

Exaktemente: Pete demonstrates the art of guitar destruction!

måndag, februari 04, 2008 6:51:00 em  
Blogger Stina said...

Så här var det: en nedsutten säng i en källare(ja vi bodde faktiskt i källaren!)i Clermont-Ferrand. Ett paket cigaretter av mystiskt märke, Annika och jag som satt och blossade och kände oss balla. Och Quadrophenia. Om och om igen.1974. (no further comments.)

tisdag, februari 05, 2008 3:46:00 em  
Blogger Maria said...

Stina: Du är inte bara min chef och vän... du är min idol också!!!

tisdag, februari 05, 2008 4:07:00 em  

Skicka en kommentar

<< Home


eXTReMe Tracker
website counter