fredag, mars 21, 2008

Elvisboden i Norberg!



Idag har jag hälsat på i sveriges enda Elvisbutik!
Runo, innehavaren av Elvisboden, är en riktigt hängiven Elvisfan och han var nyligen återkommen från Memphis och Graceland där han köper in allt som han säljer i butiken... Han visade stolt upp en ring han låtit tillverka - en exakt kopia av en stor och tung ring som Elvis själv burit... vidare bar han kring halsen ett smycke där ingen mindre än Elvis själv stått för själva formgivningen... fast Runo hade lagt till en briljant för lite extra bling-bling... helt rätt enligt min mening! Runo Rules!!!


Inne i butiken fanns även en liten avdelning med bord och stolar samt en stor bildskärm där man kunde beskåda filmer och konserter av - just precis... Elvis! Där inne satt tre Elvisdiggare och pratade, de tittade lite nyfiket på mig som gick runt och fotade och pratade med Runo. Det bjuds alltid på kaffe och innehavaren berättar gärna och visar upp olika föremål med en genuin värme som är bedårande... Han berättar vidare att han önskar att Norberg blir sveriges Elvismecka och den 7 juni blir det Elvisfest med cruising, konserter samt en helkväll med dans i gamla hederliga Kärrgruveparken!



En sjungande Elvisdocka... kusligt naturtrogen...
Dockan drar till och med upp överläppen på Elvis karaktäristiska sätt - DÅ trodde jag faktiskt att det var självaste kungen som var där in real life... att resten av kroppen saknades märktes inte just där, just då...

Etiketter:

2 Comments:

Blogger stationsvakt@gmail.com said...

Köpte'ru nån elvisp då?

lördag, mars 22, 2008 12:31:00 fm  
Blogger Maria said...

Johnny: hihihihi... jag skulle faktiskt behöva köpa mig en ny elvisp... att jag inte tänkte på det när jag var i en specialbutik!!?

lördag, mars 22, 2008 10:51:00 fm  

Skicka en kommentar

<< Home


eXTReMe Tracker
website counter