torsdag, juli 17, 2008

Ny tapet till Marlene Dietrichsalongen!

Åååh, dessa våndor... att bestämma sig för vilken tapet jag ska ha i min dekadenta salong... jag blir toookig... jag trodde jag hade bestämt mig... så var nu icke fallet när jag igår gjorde ett återbesök på Björklund & Winqvist!

Nu kände jag inte alls för tapeten jag en gång i början av året bestämt mig för... jag fann denna istället... en fryntlig, mustig&krullig art decotapet!!! Den bruna med guldcirklar är sååå underbar, men salongen är inte så stor och saknar fönster vilket gör att jag fruktar att det blir lite mörkt... samtidigt så är det en mysig och inbjudande känsla jag är ute efter... där ska drickas liquerur och champagne i svandunstofflor och strutsplymer, påfågelsklänningar och små svarta med pärlhalsband, långa silkeshandskar samt ciggismunstycken! I dörröppningarna tänker jag ha röda sammetsdrapperier... jag ska också förflytta hela mitt bibliotek in hit...



Ok... jag lägger upp mitt nya val av tapet så får ni säga vad ni tycker... det är den något ljusare varianten jag nu (tror att jag) bestämt mig för... den drar åt nougat med en sval guldfärg i cirklarna... åååh... suck... eller det kanske är den där chokladinbjudande bruna varianten som är precis rätt... what to do... what to dooo... jag blir skogstoookig!!!

Etiketter:

11 Comments:

Blogger Maria said...

Ok... min pappa röstar på den bruna!

torsdag, juli 17, 2008 11:29:00 fm  
Blogger Maria said...

... och även jag börjar luuuta mig åt det brrruuuna hållet... ooohooo!

torsdag, juli 17, 2008 11:35:00 fm  
Blogger Gudrun said...

jag tycker den bruna absolut! Mer karaktär. Mer "vågat" än beige...Funkar bra i ett bibliotek. Snyggt!!! Art Deco. Cool. Tänk att champagne passar bättre ihop med brunt - även om det passar till allt (t o m falurött!)

torsdag, juli 17, 2008 4:01:00 em  
Blogger Maria said...

Gudrun: Tack för synpunkten... den bruna är helt enkelt otroligt snygg... men tänk om det blir för mörkt i salongen...

torsdag, juli 17, 2008 4:41:00 em  
Blogger stella sweden said...

jag röstar för den bruna med guldiga cirklar för jag kan se oss sitta där viftandes med gröööna strutsplymer,lååånga cigarettmunstycken i platina eller kanske oranga?
o svinga tofflor på löpande band som Roger Mooore o Gene Kelly serverar oss..o de håller käften o låter oss sladdra...jaaa..brunt o guld!

Det blir aldrig mörkt där för vi lyser upp det! Baby!

torsdag, juli 17, 2008 11:54:00 em  
Blogger Maria said...

Stella: Ooooh,ja!!! Sen har jag kommit på att min alldeles egna Dino... ja, Dean Martin alltså... måste få vara med och leverera sånger med sin honungsmarinerade jordgubbsstämma!!! Honom kittlar man bäst med en påfågelfjäder under hakan... då fnissar han så förtjust förstår du...

... det lutar alltmer mot den bruna med guld...

fredag, juli 18, 2008 7:32:00 fm  
Blogger Ulrica said...

Den bruna är klart snyggast! Men det blir nog lite mörkt. Men med bra belysning kommer det bli kanon! Can't wait!

fredag, juli 18, 2008 8:14:00 fm  
Blogger Maria said...

Ulrica: Tack - vi tycker helt klart lika!!! Taket är ju vitt... och med nyfolklig-avantgardistiskt kristallkrona samt diskokula så borde det bli bra trots att den är mörk...

Jag är rädd för att det blir en mörk och dyster entré till mitt hem... fast kapprummet innan kommer att vara helt i vitt... och slatten efter in till kök och vardragsrum likaså...

fredag, juli 18, 2008 8:24:00 fm  
Anonymous Anonym said...

den mörka! (sen, moi? ånä, du har ju inte satt upp den än)

söndag, juli 20, 2008 10:13:00 em  
Blogger Maria said...

Nättchen: Åååh den brrruna är så snygg!!! Tack!

söndag, juli 20, 2008 10:52:00 em  
Blogger Maria said...

... den sena det är jag det... det har vi ju etablerat i vår vänskap!!!

söndag, juli 20, 2008 10:53:00 em  

Skicka en kommentar

<< Home


eXTReMe Tracker
website counter