onsdag, augusti 20, 2008

Gjorde misstaget...

... att öppna och läsa en Metro på tunnelbanan imorse! Men tyvärr... inte ens Metro går att läsa utan att kväljas. Gratistidningen känns lika obehaglig att läsa som Expressen och Aftonbladet -där innehållet mest är till för att öka människors rädslor och fördommar om allt och alla. Vidare anser jag att de sysslar med sensations- och spekulationsnyhetsspridning som ingen människa mår bättre av att läsa... för vilken människa känner sig mer glad och vänligt inställd till männskligheten efter att ha läst dessa tidningar - inte jag, snarare tvärtom! Vidare, när jag snabbt bläddrat mig mot slutet av tidningen så kommer modesidorna - varsågod, massor av ohemult styggt mode (vilket jag inte förstår något av what so ever - det är faktiskt bara F-U-L-T!) och annan shit jag inte alls anser lyfta livsvärdet till någon nivå överhuvudtaget - snarare förlorar man något... något man inte kan få tillbaka... någonsin...

Näe, jag betackar mig och håller mig fortsättningsvis till mina egna funderingar och fantasier på mina morgonirrfärder till jobbet...

Etiketter: , ,

9 Comments:

Blogger stationsvakt@gmail.com said...

Jag fick en goodie-bag full med godsaker av metro-utdelaren. :-)

onsdag, augusti 20, 2008 10:13:00 fm  
Blogger Maria said...

Johnny: Med ett innehåll som gav dig livskvalité och spred glädje i magen... ?

onsdag, augusti 20, 2008 10:30:00 fm  
Blogger stationsvakt@gmail.com said...

Faktiskt, en liten livskvalité . :-)

onsdag, augusti 20, 2008 10:37:00 fm  
Blogger Maria said...

Johnny: Då gick det att äta va!?

onsdag, augusti 20, 2008 10:42:00 fm  
Blogger Gudrun said...

Åh, maria jag håller med dig. Jag blir faktiskt ordentligt provocerad av den dynga som kallas nyheter i Metro - för att inte tala om kaoset vid dörrarna till liljeholmen när både Metro, .SE och City tävlade om resenärernas uppmärksamhet och blockerade ingångarna. Som tur är har .SE gått i graven. Försöker ha egen läsning med mig. Just nu läser jag en bok om Pixies.

onsdag, augusti 20, 2008 3:53:00 em  
Blogger Maria said...

Gudrun: ... och jag lyssnar på musik och podcaster... jag blir bara ledsen över att skiten finns faktiskt...

onsdag, augusti 20, 2008 4:46:00 em  
Blogger stella sweden said...

- så länge jag bor hääär så slipper jag skiten, men har ju kikat i den när jag vart i sverige då o då...o snart...tror jag...hoppas jag på att...(inte att kika i skiten) utan att komma till sverige bara...

onsdag, augusti 20, 2008 8:30:00 em  
Blogger Maria said...

Stella: Ja gör det! Kom till sverige alltså!!!

onsdag, augusti 20, 2008 8:43:00 em  
Blogger stella sweden said...

...på vattenväg!

onsdag, augusti 20, 2008 9:19:00 em  

Skicka en kommentar

<< Home


eXTReMe Tracker
website counter