fredag, augusti 15, 2008

Idag...

... kom hägern flygande igen när vi gick där vid den lilla sjön... svävandes på sina strora gråa vingar... vädurskaninerna låg utslagna på mage med baktassarnas fotsulor mot oss... de var vita, lurviga och smutsiga... vi undrade om det verkligen var normalt att kaniner ska ligga så där med öronen hängandes ner ut över marken med ett förtjusande veck... jag ville verkligen bara hoppa in i hagen och dra dem i de långa, hängande, mjuka, lena och ekivoka (i min värld) öronen... men jag lät bli!

En vecka har jag jobbat nu... och jag är så jäkla trött... både i kropp och sinne... men det blir nog bättre nästa vecka... har man sagt det förr... men jag har ganska många sparade semesterdagar kvar som jag ska nyttja under hösten... åka bort... jeeezus... hilfe... gäsp!

I helgen ska jag äta surströmming med mon famillie... jag åker hemöver alltså... till de mörka bergslagsskogarna! Tänkte försöka komma ut i skogen och plocka svamp... och hoppas även på att det är någon auktion som vi kan besöka... jag känner ett skriande behov av att ropa högt och gällt:

- FEMTI KRONEEER OCH SLÅ MED KLUBBAN NU FÖR BÖVELEN!!!

... för någon pryl som jag inte visste att jag behövde... eller en Stig Lindberg som jag kan ha sönder så fort jag kommer innanför dörren hemma i Stockis igen... och så måste jag absolut hinna med att äta en bananbakelse på Elsa Anderssons konditori - allt annat vore löjeväckande pinsamt må jag säga!

Etiketter: , ,

5 Comments:

Blogger Peace in mind said...

Åh, vad jag blir lycklig när jag förstår att andra också hänger upp sin tillvaro på konditoribesöken. Och planerar in...Bananbakelse lät underbart, själv åt jag med förtjusning en Budapestbakelse på Konditori Lyran häromdagen. Ah!

fredag, augusti 15, 2008 4:28:00 em  
Blogger Maria said...

Anna: Men det ska vara den där sortens gamla konditorier, med de rätta bakelserna och vanligt gammalt hederligt kaffe... eller te... jag vill INTE ha en latte eller en jävla trist amerikansk muffins eller chocolate chip cookie! Nä nä, stora feta bakelser med både grädde och marsipan och sylt och vaniljsås och syltat körsbär OCH gelé... ripplat med choklad eller en stor klutt sylt på toppen... allt annat fnissar jag fördömmande mot!

Det kan gå bra med en mazarin också - bara den är färsk och saftig!

By the way - jag ÄLSKAR eclairer... och petit choux... och en bananbakelse är ju lite av båda!

fredag, augusti 15, 2008 10:20:00 em  
Blogger Maria said...

... mmmm... budapestbakelse... aaah... schwarzwaldtårta!!!

fredag, augusti 15, 2008 10:21:00 em  
Blogger Peace in mind said...

Samma våglängd, helt klart! Testat Lisas café på Skånegatan?

fredag, augusti 15, 2008 10:33:00 em  
Blogger Maria said...

Anna: Nej, nog för att jag bor i hoodsen... men jag tycker att det är så jäkla pretto i krokarna att jag till stor del håller mig borta... men jag ska testa Lisas... det ska jag!

fredag, augusti 15, 2008 11:11:00 em  

Skicka en kommentar

<< Home


eXTReMe Tracker
website counter