måndag, augusti 11, 2008

Queerkissande

Min första dag på jobbet efter semestern är tack och lov nu slut... den resulterade i molande huvudvärk redan kl 10 på morgonen (som fortfarande håller i sig) samt en hel del svammel och sludder med Lizabeta, Stimpan och Pelle... inte så mycket vettigt blev sagt - men desto mer ömsesidig ömkan och tycka-synd-om-oss-känsla!

På vägen hem släntrade jag in på konsum här på hörnet... shoppade lite... och gick ut... DÄR utanför satt en tjej i 25-års åldern och kissade mitt på gatan... hon var inte full och verkade heller inte påverkad av någon illegal substans... nope, hon verkade helt normal... men på huk, kjolen uppdragen med ett stadigt strilande mellan baktassarna och en strid ström urin som spred sig utmed gatan!!!


Min första tanke var: "Men jeeezus, hur fan är hon funtad människan... så jävla osmakligt och konstigt!!!"... men så slog det mig på bråkdelen av en sekund att det inte var mer konstigt än att en man skulle stå och slå en drill mot en husvägg... nej, det var inte konstigt alls att hon satt där... på gatan... bredvid trottoaren... utanför konsum...

Men... det var lika jävla otrevligt, ouppfostrat, oacceptabelt och ofräscht som om en man hade stått där och pissat!!!

Så, nu vet ni vad jag tycker om den saken!!!

Etiketter:

2 Comments:

Blogger Peace in mind said...

Man eller kvinna, lika märkligt vilket som. Vilken dag för stackars dej...jobbe och så den där pinkande bönan på det.

måndag, augusti 11, 2008 7:43:00 em  
Blogger Maria said...

Anna: Eller hur! Fast jag tycker ändå att hon gjorde rätt fast ändå fel... det finns toaletter och de finns av en mycket bra anledning... men det blev lite för mycket att ta in så här en måndag i mitten av augusti!

måndag, augusti 11, 2008 8:28:00 em  

Skicka en kommentar

<< Home


eXTReMe Tracker
website counter