torsdag, augusti 07, 2008

Melonella




Jodå... jag minns den här fjärilen... den dansade runt i min hall sommaren för två år sedan... eller var det kanske förra sommaren... minns inte... och nu när jag plockade ner lampan i hallen så låg den där... längst in... den kom fram när jag skruvade loss glödlampan...

Den har legat i ett eller två år där uppe... stackars lilla lena och mjuka fjäril... butterfly... mariposa... borboleta... pappilon... farfalla... du är död och har varit så väldigt länge... ajöken fröken!

Etiketter:

4 Comments:

Blogger Peace in mind said...

När blir begravningen?

torsdag, augusti 07, 2008 4:40:00 em  
Blogger Maria said...

Anna: Ikväll klockan 18... bär ljus klädsel och slurka ett glas vin till tonerna av Cocteau Twins... (fjärilen ville ha det så)

torsdag, augusti 07, 2008 4:43:00 em  
Blogger Peace in mind said...

Jag hann inte...men med en liten whiskey vid ett tänt ljus fixar jag egen ceremoni.

torsdag, augusti 07, 2008 10:34:00 em  
Blogger Maria said...

Anna: Det är så det måste vara - livet... man fixar till det lite på egen hand när det behövs...

fredag, augusti 08, 2008 9:32:00 fm  

Skicka en kommentar

<< Home


eXTReMe Tracker
website counter