tisdag, augusti 12, 2008

Dag 2 av 100...

... på jobbet... och huvudvärken kommer dundrande igen... det måste ju bero på att man inte använt hjärnan till något viktigt under 6 veckor och helt plötsligt ska man lägga scheman, stå i en informationsdisk, veta vart böcker står, veta hur man stavar på andra språk och veta hur man söker i en databas, ta en massa beslut, planera in när andra vill vara lediga, jaga stora spindlar... och det värsta av allt - äta på bestämda tider!!! Fast tapetseringen och målningen av min salong krävde verkligen att man tänkte till... men då skötte min mamma den delen... och jag skar mest till tapetlängder och rullade på lim...

Lizabeta fick mig att ta en treo igår - "mot jobbet"... men det hjälpte inte alls... hade samma huvudvärk när jag kom hem på kvällen...

Ska det vara så här nu... ?

Ända fram till jul... eller kanske till och med ända till nästa sommar... ???

Näe... sååå kan det väl ändå inte vara... !?

Jag har avlagt ett höstlöfte:
Jag ska vara snäll och omtänksam den här hösten... inte alls så där svinaktig som jag brukar vara!

4 Comments:

Blogger stationsvakt@gmail.com said...

Bra. Försök att inte vara så svinaktig. :-D

tisdag, augusti 12, 2008 10:13:00 fm  
Blogger Maria said...

Johnny: Det är inte så lätt!!! Men jag ska verkligen göra mitt bästa och försöka!!!

tisdag, augusti 12, 2008 10:22:00 fm  
Blogger stationsvakt@gmail.com said...

Gör ditt bästa. Jag antar att det inte är lätt, om man nu har den läggningen. :-) (måste ju lägga till skratt-smileyn, för säkerhets skull).

tisdag, augusti 12, 2008 10:27:00 fm  
Blogger Maria said...

Johnny: Som jag sa till Lizabeta igår när jag avlade mitt löfte:

"Det är inte så jävla lätt när det är andra människors beteende som får mig att bete mig svinaktigt!"

... och det var väl ett väldigt svinigt sätt att se på saker och ting - men med glimten i ögat (måste jag lägga till, för säkerhets skull!)

tisdag, augusti 12, 2008 10:31:00 fm  

Skicka en kommentar

<< Home


eXTReMe Tracker
website counter