torsdag, augusti 28, 2008

Holy-moly-madrass...



Har jag berättat om madrassen... ?

Nej... bara för några av er... !

Jag har en ganska stor madrass som jag haft i en gammal antik träsäng, en säng vilken för övrigt vikt hädan! Den här madrassen har varit jättebra att ha när jag fått besök av två personer... varsågod, inga problem, jag har en dubbelmadrass!


När jag nu håller på att röja ut mitt gamla liv för ett nytt och fräscht... så fick jag för mig att kasta den här madrassen... orkar inte hålla på att stuva omkring där uppe på vinden längre... uff, ufff, stånk och tandagnisslan - varje gång! Nej, bort med allt överflöd och shit! Dit räknade jag denna dubbelmadrass.... men... tyget... tyget var ett gammalt härligt sjuttiotalstyg med blåa blommor och dessutom i väldigt bra och fint skick... inte blekt i färgerna och fortfarande helt! Så, jag funderade ett kort tag... ska jag ta av det här fina tyget och göra något annat av det... det är ju sååå fint, men sen sa jag: NEJ... tack och hej... bar åbäket i sin plastsäck ner till grovsoprummet i källaren och gick glad och lättad därifrån!

Det gick några dagar... vaknade mitt i natten... tyget... TYGET... jag borde ha sparat tyget!!! Eller förresten... hela jäkla madrassen... tänk om jag får besök av två personer samtidigt... var ska de sova någonstans??? Två på en liten ihopfällbar fältsäng - !? Nope, tror inte det!!!

Så i söndagsmorse traskade jag ner för att återbörda min fina madrass... öppnar dörren till grovsoprummet... och vad får jag se... jodå... där står madrassen i sin plastsäck, men någon har tjyvkikat och sett det fina, fina tyget... och rivit bort en fjärdedel!!!

... JA MEN JAG SA JU ATT DET VAR ETT FIIINT TYYYG!!!

Min första tanke när jag såg min misshandlade madrass som saknade sitt lilla blåblommiga skinn var att sätta upp en lapp med texten:

"Ni som haft sönder min fina madrass, hoppas att ni gör något fint av tyget... för det var verkligen fint... men det var faktiskt min madrass... och mitt tyg!!!"

Sen kom jag på att jag faktiskt hivat in madrassen i grovsoprummet - för att kastas!!! Hur sjuk skulle man tro att en sådan människa vore som satte upp en utskällningslapp i ett grovsoprum!? Rätt rejält pantad!!! Jag kom till mina sinnens fulla bruk och struntade i lappen... men i mitt huvud ekade:


- SA OCH SA... DET VAR JU MIN TALLRIK !!!

Madrassen... ?

Den är återbördad i samlingarna och ett nytt överdrag skall sys... av det fina blåblommiga tyget vet jag inte riktigt vad jag ska göra med än så länge... men något riktigt fint kommer det garanterat att bli!!!

Etiketter: , ,

2 Comments:

Blogger Gudrun said...

Åh, vilket fint tyg. Lite Hans Arnold över det. Kanske du kan använda det till en liten madrass? Tex till småttingarna i Canastaklubben?

torsdag, augusti 28, 2008 2:47:00 em  
Blogger Maria said...

Gudrun: Ja eller hur - Hans Arnold... det är förmodligen därför man gillar tyget!!!

torsdag, augusti 28, 2008 4:26:00 em  

Skicka en kommentar

<< Home


eXTReMe Tracker
website counter