onsdag, september 10, 2008

Klargörande...



- Hmmm... baby-darlin'... du har gått med oro i magen... det har jag haft på känn!


- Haru'... ?

- Jojo, sånt märker jag förstår du...

- Jaha... göru'?

- Jaru'... det gör jag... men nu har det släppt... eller hur... det har släppt nu... i alla tre fall... eller hur... ?

- Jo... det har släppt... saker och ting har fallit på plats... eller åtminstone fallit ner från ovisshetens himmel... det har de... fallit ner... och i mitt hjärta känner jag en lättnad... fjäderlättnad... hmmm... ja... skönt...

- Baby-darlin'... då är jag glad... glad för din skull...

- Tack älskade Motel-Bambi!

- Du kommer att få en fin höst... det känner jag i magen... i alla magarna... och i hjärtat!

- Åh... det behöver jag... det behöver alla... alla behöver en fin höst... det är då vi samlar tankarna igen... och vi vill samla dem väl... och grunda dem ordentligt till vintern... för när snöflingorna åter faller... och gnistrar så där obeskrivligt vackert... då måste alla tankar vara lugna för att vi små människor ska kunna höra ljudet... det allra vackraste ljudet av alla... nämligen det när snöflingor singla genom skyn...

- Du sa det baby-darlin'... du sa det!

- Tack Motel-Bambi... tack för att du finns här inne!

- Tack för att jag får finnas här inne... här får du min blöta mule i pannan baby-darlin'... puss!

Etiketter:


eXTReMe Tracker
website counter