fredag, september 19, 2008

Konvalecens - dag 2!

Behöver jag säga att jag hellre skulle vara frisk... och gå till jobbet... ?

Jag har aldrig varit så täppt i nosen... det är knappt så nossprayen hjälper... jo, i kanske en timme... sen är det kört igen! Det blir en dos på 12 sprayduschar per dygn och man bör enligt säker källa endast dosera 2-3 ggr dagligen... men om man räknar in nattligen så bör faktiskt upp till 6 ggr per dygn vara ok - vilket ändå gör mig till en rejält shitty nosspraysaddictive!

Värktabletterna är nästan slut... men i självbedrägeriets förhoppningsfulla ljus påstår jag högt och ljudligt att jag inte kommer att behöva dem i helgen - nej, nej... då är jag ju frisk igen... frisk som en nötkärna!!! (NOT!)

Etiketter: ,

9 Comments:

Blogger Ulrica said...

Aj, aj, aj... tog vår tur till Peppar kål på dig. Sorry för att släpa ut en sjukling på krogen. Vad tänkte jag på. Men trevligt var det!!! Krya på dig!

fredag, september 19, 2008 8:55:00 fm  
Anonymous Anonym said...

Jag rekomenderar, av egen erfarenhet, nässkjöljare.
Kram & Puss.

fredag, september 19, 2008 10:00:00 fm  
Blogger stella sweden said...

Järtatt...haru glömt ingefära?
Färskriven i hett vatten o så citron o honung...mmmmm!

fredag, september 19, 2008 12:04:00 em  
Blogger Peace in mind said...

Men darling, hur ska det gå? Jag vet inte, men det händer att jag driver liiite med mannen när han är förkyld. I det fall är det dock ingen tvekan, när adöden är väl bara förnamnet kan jag tänka...Bamseklem, skiter i om jag blir smittad:)

fredag, september 19, 2008 1:35:00 em  
Blogger Peace in mind said...

...klemm...så heter det nog på norsk?

fredag, september 19, 2008 1:36:00 em  
Blogger Maria said...

Ulrica: Peppar var bara lök på laxen baby! Men ingen skugga faller på dig, det lovar jag!

Pappa: Kan du göra en åt mig av en urholkad gammal rot... eller något åt det hållet??? puss o kram!

Stella: Då ska jag köpa färsk ingefära när jag kravlar till konsum om några minuter... citron och honung har jag! Och Calvados!!!

Fru Kaos: Ja, hur ska det gå för en rödhårig med jordens värsta snuva!!!??? Men jag skrattar och fnissar åt eländet också... men jeeezus vad tråkigt det är att bara vara hemma!!! Tackar för klemmen... och klemmar tebaks!

- prosit!

fredag, september 19, 2008 2:55:00 em  
Anonymous Anonym said...

Din morbror Sven säger att det går att beställa på apoteket. Fan trot.
PK.

lördag, september 20, 2008 7:11:00 em  
Anonymous Anonym said...

Soln-Anders alltså
PK igen

lördag, september 20, 2008 7:13:00 em  
Blogger Maria said...

Pappa: Men var ska man leta??? På vilken hylla??? Under vad??? "Medicamentum och Tinkturer"??? Eller går man till kassan och frågar efter n'Soln-Andershemkokta???

söndag, september 21, 2008 7:24:00 fm  

Skicka en kommentar

<< Home


eXTReMe Tracker
website counter