måndag, september 15, 2008

Avslagen medlemsansökan:



Det verkar vara högsägong för inval av nya medlemmar i Canastaklubben... och så länge de utnyttjar min brevbärare att bära hem en kopia av alla ansökningshandlingar, så tänker jag tjyvläsa breven, det är inte mer än rätt! Med tanke på hur Canastaklubben rumstrerar om och härjar runt, så har jag trott att i princip alla blev invalda... men, men... så verkar inte vara fallet! Det enda som stod i det här senaste brevet, vilket damp ner på dörrmattan preciiis innan jag struttade iväg till jobbet var:

"Sorry commorade, Canastaklubben beklagar avslaget. Men vi har redan tåspetsdansare i klubben, om ej med fiskfjällsboll - vilket känns otroligt nyskapande må vi säga. Men största orsaken är att vi tyvärr inte har råd med såna mängder lasagne till vickningarna!"

Etiketter:

6 Comments:

Anonymous Anonym said...

mäh! det där är ju MIN katt!

måndag, september 15, 2008 8:08:00 em  
Blogger Maria said...

Nättchen: Oj då, någon snodde honom och matade honom som den värsta gödkalv!!!

tisdag, september 16, 2008 6:47:00 fm  
Blogger Gudrun said...

...apropå Canastaklubben så tror jag några av medlemmarna - eller om det möjligen handlar om "refuserade" kanaljer - har dykt upp i T-banereklam för John Mattson.

tisdag, september 16, 2008 11:12:00 em  
Blogger Maria said...

Gudrun: Det är som du säger, refuserade kanaljer! Canastaklubben kräver viss stil och finess, kvickhet och arrogans av sina medlemmar...

onsdag, september 17, 2008 8:38:00 fm  
Blogger Gudrun said...

Betyder det att ett medlemskap i Canastaklubben ej är förenligt med extraknäck som fotomodell enligt reglementet? Eller handlar det i detta fall om enstaka individer?

onsdag, september 17, 2008 10:38:00 fm  
Blogger Maria said...

Gudrun: Det ligger klart och tydligt på individnivå... allt annat vore fullkomligt löjeväckande... hälsar Canastaklubben!

onsdag, september 17, 2008 10:57:00 fm  

Skicka en kommentar

<< Home


eXTReMe Tracker
website counter