tisdag, september 23, 2008

Morgonskägg!



Denna morgon blev jag abrupt väckt, ur en ganska otäck dröm, av ett stort lurvigt och otrimmat lösskägg som skuttade upp i fotänden av sängen skrikandes:

- Titta på mig!!! Jag är Demis Roussos!!!"

... och sjungandes med det mest intensiva vibrato jag någonsin hört:

- "Ever and eveeer, forever and eveeerrr... Yooou'll beee my spriiing... My rainbooows end... And the sooong I siiing... !!!"

Yrslig, ruffsig i coiffuren och fullkomligt överumplad av detta sjungande skäggmoln satte jag mig käpprak upp i sängen och bara dumglodde på detta mustiga&krulliga lilla spektakel! Under sängen hörde jag delar av Canastaklubben fnissandes... själv kravlade jag mig ur sängen med skäggmolnen fortfarande kvar i sängens fotände - sjungandes. Jag tog mig en lugnande dusch, åt frulle och gick till jobbet... funderandes över varför jag inte kan få vakna av en klockradio som alla andra... !?

Etiketter:

3 Comments:

Blogger Peace in mind said...

Min väckarklocka är en rosa lite strävmjuk torrfuktig labbetunga. Alltid halv sju! Jag klappar lite och sedan får jag snoosa en stund...

tisdag, september 23, 2008 10:17:00 fm  
Blogger stella sweden said...

Jag avskyr väckarklockor, mobilen som truddeluttar, klockradior som dånar...hade mycket hellre vaknat till Demis!

tisdag, september 23, 2008 12:36:00 em  
Blogger Maria said...

Fru Kaos: Men ack så ljufvelig ändå... att blifva väckt av lena mjuka små...

Stella: Men man får hjärtsnörp av skrålande Demiskopior med långa hängande öron!

tisdag, september 23, 2008 6:00:00 em  

Skicka en kommentar

<< Home


eXTReMe Tracker
website counter