söndag, september 21, 2008

Vaknar tidigt...

... det är kallt ute men solen är på väg upp... hösten är verkligen här, det känns på lukten... och på det här råa... det osynliga...

Vaknar tidigt... och kan inte somna om... går därför upp...

Går upp... eftersom jag vaknat tidigt är ingen annan vaken ännu... alla grannar sover...

Alla mina grannar sover... det är mörkt i alla fönster... hos en del är gardiner fördragna... jalusier skymmer sikten hos andra... de sover...

Jag är ensam vaken... så vitt jag vet... och det känns exklusivt...

Etiketter: , ,

5 Comments:

Blogger Peace in mind said...

Alla sover...det är en lyxig känsla. Hos mig väcker den lenörade alltid tidigt, vill ha sällskap, vill springa på ängarna.

söndag, september 21, 2008 3:59:00 em  
Blogger Maria said...

Fru Kaos: Men det är också lyx - att ett lent öra kommer och vill att man ska vakna... kommer och kryper upp med framkroppen... sticker in sin varma nos vid halsen! ... ja... det är också en lyx!

söndag, september 21, 2008 4:03:00 em  
Blogger stella sweden said...

En annan lyx är att ha en numer snart tvåkilos kattrackare som lägger sig runt halsen på mig o spinner, spinner(efter att först ha slickat halva ansiktet reeent) typ mitt i natten!

måndag, september 22, 2008 12:31:00 em  
Blogger stella sweden said...

Men jag skulle inte vilja va utan de!

måndag, september 22, 2008 12:32:00 em  
Blogger Maria said...

Stella: De är så härligt obekymrade de där... inte som en annan som ligger där och får ansiktet tvättat!

måndag, september 22, 2008 7:21:00 em  

Skicka en kommentar

<< Home


eXTReMe Tracker
website counter