onsdag, oktober 08, 2008

Hämtade kaffe efter lunch...

... dricker det NU... det är kallt och surt... ni fattar läget va... inte bra, inte bra... fast egentligen så tror jag att jag överdriver en smula... men när jag tänker efter så gör jag nog inte det...

Denna veckar har jag blivit utskälld av tre olika män/pojkar/svårt-med-självkänslantyper på lika många dagar! Första gången var jag tvungen att slinka iväg och djupandas, det var en av de mest arroganta och självupptagna män jag någonsin stött på ... andra gången så gav jag lill-pöjken mitt namn, eftersom han krävde att få det då jag var så otroligt upptagen av att hjälpa en annan människa och därmed inte kunde ge honom min uppmärksamhet och sa "Visst, klaga på du bara, ska jag hämta min chef nu på en gång!? Men det ville han inte, han skulle mejla istället... japp! Tredje gången så fick jag bara stön och svordommar tillbaka när jag försökte vara till hjälp. Till slut sa det bara klick i min hjärna och sen sa jag helt resolut "Du, det är faktiskt inte så roligt att hjälpa dig eftersom du är så otrevlig... !" sen gick jag därifrån... han fick lösa sina problem själv!

... men å andra sidan av halva livet så gjorde jag ett storkap i måndags!

Jag fick pengar av min familj när jag fyllde 40... lite spanjolas jag tänkte köpa mig en Kitchen-aid för. Nu är Kitchen-aid en snygg maskin - snygg men alldeles för dyr när man kan få en köksmaskin för halva priset som är lika bjoootifull! Jag är väldigt selektiv när det gäller att köpa märkesvaror - jag vägrar leva det där överkonsumerande levnadssättet... nej, min status och mitt kapital det är jag själv, mina vänner och min familj, alltså köper jag endast märkesvaror när jag anser att det verkligen inte finns ett alternativ - oftast när det gäller mat... och oftast när det är alldeles för sött och för fett... men vi gör alla våra val här i livet! (smells like pretentious bullshit...! men jag menar det verkligen!)

Nå, nu har jag gått i två år och nosat på en mattblå köksmaskin av märket Kenwood för halva priset av vad en Kitchen-aid kostar, men med minst lika snygg retrodesign - en mycket bra deal helt enkelt! Ok... när jag förra veckan spontant gick in i butiken bara för att slötitta på köksutensilier så hade de helt plötsligt rea på den mattblå fiiina, fiiiina maskinen!!! Jag bokade eländet och fick i måndags med mig Lizabeta som sherpa...

Nu i min ägo (fast en blå)

Priset på maskinmuskedundret?
Billigt, billigt... en tredjedel av vad en Kitchen-aid kostar!!! Som sagt, jag är inte så förtjust i att överkonsumera och köpa onödiga pryttlar och kläder... men jäklar i min lilla låda vilka fina rekordfynd jag gjort denna höst!!!

Etiketter:

5 Comments:

Anonymous Anonym said...

den HÄR låten har jag haft i huvudet i natt, herregud, det är nåt allvarligt fel på mig:
http://www.youtube.com/watch?v=4KnRRmUxxI8

torsdag, oktober 09, 2008 11:46:00 fm  
Blogger Maria said...

Nättchen: Jadu... själv har jag den här på hjärnan:
http://www.youtube.com/watch?v=lcs3JG90nZc&feature=related

Kaka söker maka, vi leker så bra tillsammans!

torsdag, oktober 09, 2008 12:10:00 em  
Blogger stella sweden said...

Jag har inget annat på järnan mer än mitt flurr???

Höhööö....fiiin maskin! O fuuula gubbar/grabbar/yngel som moootar dig! Ge dom bara!

torsdag, oktober 09, 2008 8:01:00 em  
Anonymous Anonym said...

ja, bara dirigenten var ju värd att se (du glömmer ju inte att var lite ung för att se det när det begav sig. lite ung och _väldigt_ trött :-)

om lördag va?

torsdag, oktober 09, 2008 8:57:00 em  
Blogger Maria said...

Stella: Jättefiiin maskin och de där med dålig självbild sover förmodligen dåligt om nätterna!

Nättchen: Säg till om du vill att jag ska köpa ut ciggisar åt dig pysen!!!

fredag, oktober 10, 2008 10:11:00 fm  

Skicka en kommentar

<< Home


eXTReMe Tracker
website counter