söndag, oktober 05, 2008

Idag är dags att åka hem...

... med en packning bestående av:

- Ett snyggt litet 60-talsbord...
- Ett par nya hemstickade mustiga&krulliga vantar...
- Trattkantareller, gula kantareller, karl-johan och murklor...
- Hemkokt äppelmos...

- Färskfångad vittling från Norge...
- En stycke Kockums rostfri kaffepanna... här ska börja kokas kokkaffe!!!

Det är alltid tungt att resa, när man reser som jag... men ack hur härligt är det inte att få med sig en massa delikatesser hem till gamla eken...

Nu får vi se om de där unga kidsen ska hem från Borlänge... samtidigt som the lady... jag längtar redan efter att få sitta där på tåget och ta fram stickningen och lyssna vidare på Mammas nya kille!

Etiketter:

7 Comments:

Anonymous Anonym said...

Det var ingen dålig utdelning på resan *L*
Själv får jag ett par lång-kalsonger från lilla mamma snart *S*
Tur man aldrig blir riktigt vuxen i föräldrars ögon...

söndag, oktober 05, 2008 12:22:00 em  
Blogger stella sweden said...

Stickar du fortfaaaarande på halsduken?

söndag, oktober 05, 2008 8:31:00 em  
Blogger Ulrica said...

Vilken skörd!!
Micke och jag diskuterade Mammas nya kille i helgen.Han hävdar att det inte är så roligt - men det tycker jag!!!

måndag, oktober 06, 2008 8:31:00 fm  
Blogger Maria said...

Lasse: Även ett par lånkisar kan vara en bra present!

Stella: Näe, inte just nu!

Ulrica: Eller hur!!! Jag tycker att Thunder är otroooligt bra och Torgny Lindgrens son... sen är hon som säger "hej" och hon som gör slut med sin kille hela tiden inte så roliga... men folklivsentusiasten - han är ju skitrolig!!! Vi har humor du och jag... med Micke är det tydligen sämre ställt med! Så är det!!!

måndag, oktober 06, 2008 10:09:00 fm  
Blogger stella sweden said...

Va stickar du på da?

...en halsduk till mig kanske, i svart, mullvad o mööörkt olivgrönt?
Eller...mööörkt vinrött, varmgrått o nattsvart!

måndag, oktober 06, 2008 4:54:00 em  
Blogger Maria said...

Stella: You teaser you!!!

tisdag, oktober 07, 2008 6:49:00 fm  
Blogger Ulrica said...

Så sant som det är sagt!

tisdag, oktober 07, 2008 10:53:00 fm  

Skicka en kommentar

<< Home


eXTReMe Tracker
website counter