fredag, oktober 17, 2008

Mognad...



- Babydarlin'... du hänger i en tråd!

- Åh, Motel-Bambi... jasså... du har märkt det... ?

- Jag märker allt... när det gäller dig... du har hängt i en tråd nästan i ett år nu... hängt och dinglat...

- Jo, det stämmer nog... jag har dinglat och hängt... fnurrat runt och irrat... jooo... så har det varit... men jag tänkte att det kanske kan räcka nu... att jag kunde få hoppa ner... och få lite fast mark... att få vila och känna det där... lugnet... efter stormen...

- Men du... babydarlin'... det kommer... det gör det ju alltid... det vet du väl!?

- Jo, det kanske jag gör... men nu tycker jag nog att det tar lite lång tid... du vet... liksom... det tar lång tid...

- Det tar alltid lång tid... det är meningen att det måste få göra det... och om du tittar i den spindelväv som bildas av tiden, alltså tittar riktigt noga... så kommer du att se små glittrande stjärnor som sitter och blinkar av allt de är värda... och det gör de ju inte helt grundlöst heller... visst!

- Jaaaha...

- ... mmm... för hur skulle det annars se ut... om det gick fort... vem skulle hitta tillbaka hem... fort... ???

- ... jag vet inte Motel-Bambi... ingen kanske... ?

- Just det babydarlin' - ingen... man hamnar fel om det går för fort... fel... men stjärnorna blinkar... och blir fler och fler... till slut har de bildat en mjölkig stig...

- Men du... Motel-Bambi... jag vill bara bli mig själv igen... komma tillbaka... komma hem... skratta så där du vet... som jag gör... eller gjorde... högt och ljudligt... ända ner från magen och ut så det ekar i hela rymden så tjocka gobbar spricker och säger poff av pur förvåning... poff... !

- Men det kommer du att göra... ja, kanske inte bli precis som du var då... men nästan... fast det är tur det... för det kallas utveckling!

- Jaaaa... utveckling... det är bra!

- Ja babydarlin'... det är bra att utvecklas...


- Åååh, tack Motel-Bambi... tack för din kloka existens...

- Tack själv för att du undrar... och sov nu så sött babydarlin'... allt kommer att ordna sig... det tinglar stjärnorna i tidens spindelväv om... och du kommer att finna den där mjölkiga stigen... sov så sött...

Etiketter:

2 Comments:

Blogger stella sweden said...

Jovisst gör det litt ont när knoppar brister....även om det sker på hösten!

fredag, oktober 17, 2008 7:11:00 em  
Blogger Maria said...

Stella darlin': ... det är nog meningen att det måste göra lite ont när knoppar brista... det är bra för karaktären! Hösten är en tid för lärdom... och utveckling! Puss!

lördag, oktober 18, 2008 10:50:00 fm  

Skicka en kommentar

<< Home


eXTReMe Tracker
website counter