onsdag, oktober 15, 2008

The Walk... down memory lane...



Jag rensade bland lite gamla prylar när jag var hemma hos mina föräldrar här om sistens... jag började med att gå igenom en gammal hattask fylld med diverse-gudvetvad-vadärdethärförskräp-menshitdetärbaraattkastaskitenalltså!!! Allt shit som låg i den gamla hattasken härstammade från anno 1981-1983. Det var en miljon armringar jag gjort själv av plastlera, fyra tusen solfjädrar, trehundra små nycklar av okänd härkomst samt lite lappar, foton och bilder! Bland annat låg där en lapp med texten till The Cures låt The Walk (en gammal favvo!) och en liten silverfärgad ram med självaste Robert himself... då på den tiden var han rätt söt... och läppstiftet var rätt charmigt... han hade en välansad frippe (inget sockervatten än!) och han verkade förhållandevis frisk, sund och kry... då... gamle läppstiftsjunkien Robert...


The Cure - The Walk

Etiketter: , , , ,

4 Comments:

Blogger Stina said...

Hattask! Eller kanske en skattkista?

onsdag, oktober 15, 2008 1:52:00 em  
Blogger Maria said...

Stina: Ha ha ha!!! Där fick jag på nöten!!! Ja, vissa skulle nog kalla den för en "skattkista"!!! Men jag lovar att jag kastade bort det mesta och jag tänker aaaldrig tvinga någon att titta på prylarna samtidigt som det smuttas på ett glas martini!!! LOVAR!!!

onsdag, oktober 15, 2008 4:25:00 em  
Blogger annalena said...

Du hittade möjligtvis inget gammalt kassettband där du (i smyg) hade spelat in någon vän som sjöng???

måndag, oktober 20, 2008 10:18:00 fm  
Blogger Maria said...

Annalena: Åhåååå!!! Undrar var DET kassettbandet gömmer sig någonstans!!!???

måndag, oktober 20, 2008 2:23:00 em  

Skicka en kommentar

<< Home


eXTReMe Tracker
website counter