söndag, oktober 12, 2008

Öppnade kylskåpsdörren...

... bligade in i det vita kalla lilla utrymmet... och där var fullt med mat... men ingen - MJÖLK!!! Så det blev till att styra upp coiffuren, dra på sig kläder, samla ihop nycklar och plånbok och fnurra iväg till Konsum... Nu har jag inte många meter till "min" Konsum... men det känns alltid lite märkligt att prata med människor man inte känner - innan man riktigt vaknat!

Morgonsolen smeker taken allt den kan så här på hösten... ljuset drar åt det kalla... ett silverglitter... men trots det är detta ljus mer värdefullt än det guldglitter som strör sin glans på sommaren... luften är kall och krispig... och jag har en vit cyklamen i fönstret... min mamma köpte alltid en cyklamen till vintern... och precis som min mamma så älskar jag vita blommor... de påminner mig om snöflingor som dinglar ned från himlen - jag inser att jag inväntar vintern...

Etiketter: , , ,

2 Comments:

Blogger Peace in mind said...

Inte mycket likhet här: Skrikrosa cyklamen som fortfarande leeever!!! och massor av mjölk i kylen. Med två tonåringar så kan inte det hända, att mjölken är slut...

Varför fick jag ingen VIT cyklamen? Och varför tog din mjölk slut? Två högst relevanta frågor...

söndag, oktober 12, 2008 12:16:00 em  
Blogger Maria said...

PiM: Ytterst relevanta... även om det tog mig många dygn innan jag svarade på detta... och både cyklamen och mjölken är VIT!!!

torsdag, oktober 16, 2008 12:20:00 em  

Skicka en kommentar

<< Home


eXTReMe Tracker
website counter