lördag, november 22, 2008

Första riktiga snön...



Jag vaknade... sa några väl valda ord till mig själv... rumlade ur sängen... tände en massa ljus... drog upp gardinen... och där... där ute... där var det alldeles vitt...

... den första riktiga snön...

Det finns nästan inget mysigare än det här... jag blir inte riktigt lika yster som när jag var barn och det första snötäcket låg som fetvadd utanför fönstret... men nästan... på ett lugnare och mer kontemplativt sätt...

Äntligen får den lilla människan vila... vila i ett lager av fetvadd som både värmer och skyddar någonting inne i kroppen... hjärtat kanske, eller hjärnan... strunt samma!

Snön yrslar ner i stora flingor just nu... och jag tänker lägga mig i soffan och titta på en film...

Etiketter:

9 Comments:

Blogger Peace in mind said...

Härlig morron där hemma hos den fina marängen...så kul att alla skriver om snön idag:)

lördag, november 22, 2008 9:22:00 fm  
Anonymous Anonym said...

Vi i Norberg har också en vit vy att titta dessutom en en sol på en blå himmel och -7*.
Hoppas det blir en bra film.
puss & kram.

lördag, november 22, 2008 9:25:00 fm  
Anonymous Anonym said...

Vi tittar på snön givitvis.

lördag, november 22, 2008 9:27:00 fm  
Blogger stationsvakt@gmail.com said...

Ah, till och med inne i stan är det snö. Trevligt. :-)

lördag, november 22, 2008 10:44:00 fm  
Blogger Maria said...

PiM: Marängvitt är precis vad det är här i marängsvängen! Man blir aldrig för vuxen för att yrslas till av snön...

Pappa o mamma: Härligt, härligt. Det blev en barnfantasy idag till frukost - Spiderwick! puss o kram!

Johnny: Jorå, jorå... även här inne i smeten har vi snö idag! Det är underbaaart!!!

lördag, november 22, 2008 11:15:00 fm  
Blogger stella sweden said...

Ingen tv här än int o slänga sig i soffan för...men glashaaalt på väg till jobb o som ja skrev till di pimmglimm att VÄGVERKET värnar om MILJÖN o spar på SALT men spar på SANDEN också!
Jeeezus vicken fääärd till jobb idag...men puss på högra pannan ändå!

lördag, november 22, 2008 9:51:00 em  
Blogger stella sweden said...

nääää..puss på HELA pannan!

lördag, november 22, 2008 9:54:00 em  
Anonymous Anonym said...

den gatan ser bekant ut...känns som jag borde veta var i city den ligger..

äsch, jag hade det och det släppte. så typiskt blomländskt att ha det så där i huvudet.

söndag, november 23, 2008 12:22:00 fm  
Blogger Maria said...

Stella: Buckle up baby!!! Kom ihåg att bältesmannen alltid ser dig... och du, ta det piano i trafiken...

Puss tillbaka!

Rapport från Blommaland: Jag hjälper dig på traven: söööder!

söndag, november 23, 2008 11:18:00 fm  

Skicka en kommentar

<< Home


eXTReMe Tracker
website counter