torsdag, november 20, 2008

Stekt vs kokt turban



Stella föreslog en stekt turbobanan... och helt plötsligt som utskjuten ur en kanon dök den oefterhärmliga Fikatanten upp efter en lång frånvaro! Fikatanten kontrade Stellas stekta turban och svischade snabbt och elegant fram det framför allt bortglömda receptet på kokt turban ur rockärmen... för att sedan chocka oss alla med att INTE dela med sig av receptet på kokt banan, vilket i och för sig var tur, då varken Stella eller jag är speciellt förtjusta i det lilla bäret/grönsaken/frukten/barnmaten/apmaten - BANAN (med några få undantag precis som livet självt vilket alltid är helt absolutament ok)!

Jag vet att det låter som fantasier... men allt är absolut sant och ingenting annat! Varför skulle man ljuga om en sådan sak som recept??? Det verkar ju helt och hållet sannslöst korkat och fullkomligen skrattretande!

Etiketter: , , ,

7 Comments:

Blogger stella sweden said...

Joo..det är heeeelt sanslöst chockerande ifall det inte skulle va sant alltså det där med APFÖDA! Men de är de! Vi ljuger eller fabuleeerar aaaldrig någonsinn!

We have gone totally turbobanaaas!

Så det så!

torsdag, november 20, 2008 12:05:00 em  
Blogger Maria said...

Turbananananas!
3 överaskningar i en, som ett kinderegg!

torsdag, november 20, 2008 12:41:00 em  
Blogger Gudrun said...

Apropå "ananas" får kära Fröken Omvärldsbevakare gärna kolla upp och dementera eller bekräfta skrönan om att svenska ordet "ananas" kommer från att hamnarbetarna (antingen inte visste vad de skulle kalla den exotiska frukten så de strök helt sonika ett "b" från de andra fuktkartongerna eller om de var packade i banankartonger där bokstaven "b" nötts bort...) för det är något mysko jag hört någon gång för länge sedan - har glömt var...

torsdag, november 20, 2008 5:32:00 em  
Blogger stella sweden said...

JAG HAR BLOGGAT OM VÅRA KOMMENTARER HOS DIG O JAG BAD OM LOOOV FÖRST MEN DU SVARADE INTE SÅ JAG LA UT ALLT!!!!

JOJOOOOO!

torsdag, november 20, 2008 9:28:00 em  
Blogger Maria said...

Gudrun: Jag tar med mig frågan och ber om att få återkomma!

Stella: NEEEJ VET DU VAD MÄNNISKA!!! NU BLEV JAG UPPRÖRD!!!

fredag, november 21, 2008 5:33:00 em  
Blogger stella sweden said...

Nääää, det blidde du inte...

Puss!

fredag, november 21, 2008 8:20:00 em  
Blogger Maria said...

Stella: ... nej... det blev jag inte... puss!

lördag, november 22, 2008 8:00:00 fm  

Skicka en kommentar

<< Home


eXTReMe Tracker
website counter