söndag, november 09, 2008

Smaragdbröllop!

Igår firades ett smargagdbröllop! Mina föräldrar har nämligen varit gifta i 55 år... FEMTIOFEM ÅR!!!

Hipp Hipp Hurra för det!

Senare på kvällen vann min bror Spank the Monkey... grattis... säger jag surt... men räknar med en rematch ikväll!!!

Jodå, sen har min mamma sytt en ståtlig rysk fårskinnsmössa och en fårskinnsmuff som jag ska ha på mig när jag ska spatsera ut till Djurgården i vinter för att dricka varm choklad. Vidare har det har rensats ut en hel del av mitt tidigare liv! Hmmm... en och annan mardröm har yppat sitt hemska tryne också... inatt... men den skiten behåller jag för mig själv...

Imorgon ska det putsas och lackbetsas bordsskiva... och eventuellt inköpas en stor sittpall i stylish 60-tals-skobutiksinrednings-tjolahejsan... som sedan skall kläs i fårskinn... kanske... jag måste få sova på saken!


Nu - Mot köket och grytorna!!!

Etiketter: ,

6 Comments:

Blogger Lotta said...

Ååå gratulera mammma å pappa från mäj :)

söndag, november 09, 2008 11:43:00 fm  
Blogger Maria said...

Lotta: Det ska jag göra!!!

söndag, november 09, 2008 8:18:00 em  
Blogger stella sweden said...

Huru många stackars lamm ska ni dräääpa egentligen? ;)
I Fröjel håller de på o väljer vilka som ska dräpas till skinn eller kött o jag tänker pinga mig ett nytt krulligt skinn!
Puss järrtatt o jag ser ju att du haft det sååå gott!

söndag, november 09, 2008 10:51:00 em  
Blogger Maria said...

Stella: Här återanvänder vi en gammal fårskinnskappa (knappt använd) och den är som självaste särimmer - den tar aldrig slut!!! Den har blivit till två mössor, en muff, en krage och resten blir nytt kläde till mina nya fina stora runda pall!!!

Puss på dig, jag har det jättebra... hoppas att det går bra för dig med alla kartonger!!!

måndag, november 10, 2008 8:53:00 fm  
Blogger Maud said...

Hej Maria,talade med Edmund igår,och hörde dig i bakgrunden.Hade glömt bort att de
hade jubileum. Jag förstod att flitens lampa var tänd hos Ingegerd. Anna var upp en stund,så jag ska hälsa dig från henne.
Ha det så bra PoK faster M

onsdag, november 12, 2008 1:52:00 em  
Blogger Maria said...

Faster Maud: Jodå, jag fick en hälsning ifrån dig! Mamma och jag höll på att sy en stilig krimmelmössa i fårskinn åt mig... sen fortsatte vi klä om en stor pall, även den med fårskinn... sen blev jag tvungen att göra något med min pappa också - då slipade han och jag ett gammalt bord som jag tog med hem till sthlm igen!

Hörde att Markus flyttat till Haag! Hälsa Anna och alla andra!

Puss o kram kära faster!

onsdag, november 12, 2008 3:33:00 em  

Skicka en kommentar

<< Home


eXTReMe Tracker
website counter