torsdag, november 27, 2008

Va!? Har hon slutat med lunchpromenaderna...

... till de där hängörade jättekaninerna här borta i nationalstadsparken???

Nja... sist när jag gick dit så... tittade fåren så konstigt på mig... fjällkossan råmade som en mistlur vilken även tjänstgjorde som brandlarm - stötande skriiin som punktmarkerande varningar, kalven hade precis bajsat en rejäl hög som det rykte utav... en snuskhög vilken han stod och blängde glosögt och nyfiket på dock en bekväm bit bort från själva stanken... en kråka satt mitt på den rykande bajshögen och käkade på densamma.. och när jag till slut stod och lutade mitt ansikte ner i kaningården så var det som om vårkänslorna sprungit ut i den fullaste blom och frivolaste form!!!
(ni vet vad jag menar - vissel, vissel, vissel...)

Näe, det var ingen skön känsla som spred sig i min kropp... snarare en skräck... inte helt olik den skräck man kan känna när man tittar på en obehaglig film... men naturen är ingen Disneyfilm!

Stimpan!!!
Ingenting är sig likt sen du försvann!!!

Etiketter:

5 Comments:

Blogger stella sweden said...

Jo isch så läskigt med vårkänslorr mitt i kobajs....meeeh!

Puss ändå!

torsdag, november 27, 2008 8:12:00 em  
Blogger stella sweden said...

Men fikatanten har säääkert recept MOT de tror jag hon sitter o lurar på ...

torsdag, november 27, 2008 8:13:00 em  
Blogger stella sweden said...

Haru märkt att jag börjat på ny mening även fast jag inte ens avslutat den gamla som bara fortsätter? Ischbisch!

torsdag, november 27, 2008 8:14:00 em  
Blogger Stina said...

Men kära nån! Du ska veta att det inte är någon sinekur att promenixa solo i Rålis heller. Inga kaniner, inga kossor och ingen Maria. Bajs där också, dock. Hundbajs.

torsdag, november 27, 2008 10:49:00 em  
Blogger Maria said...

Stella: Fikatanten har recept på allt och råd till bot - människan är inte matkulturens superhjälte för intet hon... nä nä, sanna mina ord!

... och vidare, här får man skriva hur man vill och när man vill... vill man inte avsluta sina meningar som sig bör, så gör man som man gör! Puss darling!

Stina: Vi vandrar båda ensamma runt bland bajs alltså... inte bra, inte bra!

fredag, november 28, 2008 11:56:00 fm  

Skicka en kommentar

<< Home


eXTReMe Tracker
website counter