torsdag, december 04, 2008

Adieu... du grymma värld...

Skulle traska in på MITT konsum igår när jag kom hem från jobbet... MITT konsum ligger väldigt nära mitt hem, nere på hörnan... jag går dit i pyjamasen på helgerna - det ligger alltså VÄLDIGT nära... ni fattar... !!!???

Ok, jag gick över korsningen och såg stora vita lappar uppsatta på alla fönster och på dörrarna... alla fönster var även täckta med brunt omslagspapper... hmmmm, tänkte jag, nytt grepp... de tänker börja med någon form av julskyltning på MITT konsum och drar det så till sin allvarliga spets att de till och med stänger lokalen!!!

Näpp!
Så var icke fallet...
MITT konsum har stängt på grund av akut omfattande renoveringsarbete!!!

MITT konsum är alltså stängt på obestämd framtid!!!
MITT konsum tänker inte släppa in mig för att proviantera ens det allra nödvändigaste en liten människa behöver för att överhuvudtaget överleva!!!

MITT konsum tänker låta mig svälta!!!

Så, mina vänner... jag har mat hemma så jag klarar mig några dagar... kanske någon vecka... sen är det torrlagt!!! Jag kommer att svälta ihjäl!!! Det tycker jag är dåååligt gjort av MITT konsum!!!

... va... !?

... överreagera... ???


... gå till någon annan affär... och proviantera där... !!!???

... jaha... går det... ???

Etiketter: , ,

4 Comments:

Blogger annalena said...

Men guuuuuud, var ska vi då köpa chips?????

torsdag, december 04, 2008 12:15:00 em  
Blogger Maria said...

Annalena: JAG VEEET!!! Det kom ju oerhört olägligt i tiden!!! Kan inte du ta med dig från Göteborg???

torsdag, december 04, 2008 12:26:00 em  
Blogger annalena said...

Ja, det är ju lika bra att jag bunkrar upp och släpar med på tåget för säkerhets skull! Det är ju lördag på lördag! (Risk dock för att de äts upp på vägen!)

torsdag, december 04, 2008 1:34:00 em  
Blogger Maria said...

Annalena: Gör det, men sätt små sprängladdningar innanför påsens kant så du hindras från att tjyväta!!!

torsdag, december 04, 2008 2:28:00 em  

Skicka en kommentar

<< Home


eXTReMe Tracker
website counter