onsdag, april 29, 2009

Otålig, otålig... otålig!

Rastlös...

Vill ha semester...

Vill åka bort...

Vill sy... allt möjligt...

Vill röra ihop degar och smetar i mina fina margreteskålar och baka fabulösa bakverk iklädd ett diadem med hängande fejkhundöron...

Vill rulla upp hundöron på papiljotter...

Vill kamma kossornas luggar i snedbena och sjunga Danziglåtar i deras öron...

Vill med bladguld förgylla kossornas horn...

Vill ut på ett kalhygge och plocka murklor...

Vill köpa fler von Wrightfåglar...

Vill ligga i en hängmatta och läsa en bok... eller gärna flera...

Vill sitta i den ljumma sommarkvällen och äta en långsam middag...

Vill strosa i en ädelost... nej, ädelskog ska det vara... (hur skulle det se ut att spatsera runt i en ädelost... och vilken sorts ädelost skulle det vara... grön... blå... hård... mjuk... ?)

Vill sitta och dippa baktassarna i en sjö, alternativt ett hav... i vilket fall som helst en pöl av något slag...

Vill dricka gott vin, bli lite smålullig och fnissa så jag tappar balansen och ramlar in i en buske...

Vill så jäkla mycket just nu...

Etiketter:

4 Comments:

Blogger stella sweden said...

- me tooo darling!

tisdag, maj 05, 2009 6:18:00 em  
Blogger Maria said...

StellaBellaDarlingParling: En vacker dag gör vi något av ovanstående tillsammans!!!

onsdag, maj 06, 2009 9:30:00 fm  
Blogger Greta Q said...

Precis så har jag känt mig i flera veckor! Jag vill göra allt och kan inte göra något...ingen tid eller möjlighet...

Får jag komma och hälsa på snart i din förnämliga hall?

torsdag, maj 07, 2009 9:52:00 em  
Blogger Maria said...

Greta min vän: Du ska absoluuut komma hit och hälsa på i salongen!!! Allt annat vore ju rent skrattretande kriminellt!!! Jag ska bara åka till Paris först... är det ok!? KRAM!

torsdag, maj 07, 2009 10:00:00 em  

Skicka en kommentar

<< Home


eXTReMe Tracker
website counter