onsdag, maj 27, 2009

Men tänk efter nu va!?

Även grisar inom köttindustrin i Sverige lever under plågsamma förhållanden och lider av sjukdommar, bölder och andra skador...

Men herregud!
VEM är förvånad undrar jag???
VEM tror att massproduktionen av kött ser till djurens bästa???
Jag tycker ändå att det ärliga svaret den där danska bonden gav ger honom en eloge för just ärlighet:

"Jag har inte köpt djuren för att gosa med, jag har grisarna för att tjäna pengar!"

För det är blott för DET och inget annat som köttindustrin existerar... det finns pengar att tjäna på massuppfödning av djur... och jag känner precis likadant inför köttindustrin som inför porr-, knark- och vapenindustrin - NEJ, jag vill inte vara med och sponsra detta!!!

Jag tänker till och med bättra mig (för jag är absolut inte guds bästa barn) och försöka återfinna mina ungdomsideal... så sant som det är sagt!

Skärpning för fan!!!

Etiketter: , ,

5 Comments:

Anonymous nättchen said...

men snälla!
kan vi som inte ätit lik-sedan-1985 (för kött är MORD!) få slippa vakna varenda morgon till tortyr- och slaktscener? vegan-tv någon?

onsdag, maj 27, 2009 9:36:00 fm  
Blogger Maria said...

Nättchen: Varan-tv!? Nej, just ja, det var ju ett pågramm för panschisar!

onsdag, maj 27, 2009 12:37:00 em  
Anonymous nättchen said...

veteran-tv hette ju det! varan-tv var väl skämtsamt för ungdomar?

torsdag, maj 28, 2009 11:15:00 fm  
Blogger stella sweden said...

hmmmm...äter sällan GRIS utan försööker hålla mig till lax fångad i östersjön (de finns ganska gott om det här) och Charloaiskött från gotländska gårdar som får gå UTE..men nog fan slank en varmkorvmebrö ned ikväll eft jobb när jag inte ätit U skulle handla!

torsdag, maj 28, 2009 8:54:00 em  
Blogger Maria said...

Stella: Jag tycker att det är helt ok att äta djur som får leva på mindre gårdar där de har de bra och som slaktas på små gårdsslakterier utan att de anar vad som komma skall! Och som sagt... jag är inte guds bästa barn jag heller...

fredag, maj 29, 2009 8:31:00 em  

Skicka en kommentar

<< Home


eXTReMe Tracker
website counter