fredag, maj 29, 2009

Back in the woods...

Full sommarvärme... doften av gräs... kvällsdoften av syrener... helt vindstilla... tillbaka i mitt barndomshem... det doftar skolavslutning och liljekonvaljerna är på väg att stillsamt gå i blom... allt är nästintill löjligt grönt och frodigt... fåglarna kvällskvittrar och insekterna kommer ner på en lägre nivå och surrar i små samlingar nära mitt huvud... det här är absolut den bästa tiden... åtminstonde just precis nu!

Så skönt att komma bort ett tag... försöka släppa de tunga tankarna på jobbet om än bara för en helg... för verkligeheten kommer tillbaka på måndag och då kommer något att ske... något som förmodligen kommer att förändra allt... men det orkar jag inte tänka på i detta nu... nej... jag släpper det och hänger mig åt tiden mellan hägg och syren... imorgon blir en fantastiskt rolig dag... hela familjen är samlad och tävlingsnerven är taggad!

Slank in på det underbara lilla antikvariatet idag... pratade bort någon kvart med den trevlige innehavaren samt köpte tre nya von Wright-fåglar...
snäppor allihopa... näpna och nupna snäppor!

Mitt hår är långt och rakt... och i veckan har jag träffat två alldeles förtjusande människor vilka båda lärde mig så otroligt mycket... andra människor har däremot fallit på eget grepp... jag funderar återigen på det där med att en del människor anser sig själva inneha sådan pondus att de nästan skiter knäck... men en dag så kommer ögonblicket då fasaden rämnar och situationen går ej att rädda... det är då de kackar i egen byxa... så vi alla ser det vi länge anat! Tiden är inte ur led, det är den lilla människan som är istället är det! (och det är heller inte så konstigt)

... men... imorgon är en annan dag... och denna vecka är nu lagd åt handlingarna och allt efter detta är alldeles nytt... och nytt är förmodligen bra även denna gång!

Oj, nu erbjuder min bror mig en melon- och romdrink... adieu för nu...

Etiketter: ,

1 Comments:

Blogger Gudrun said...

Våren är ju pånyttfödelse så det är ju ett utmärkt tillfälle att börja om!

lördag, maj 30, 2009 12:10:00 em  

Skicka en kommentar

<< Home


eXTReMe Tracker
website counter