fredag, juli 03, 2009

Så kom regnet...

... och åskan... en urladdning jag omfamnar ömt... jag blev våt på väg till jobbet, men eftersom det är min sista dag innan 5 veckors semester så gööör det ingenting... kram på dig regnet... I love you... åska - mullra på!

Tack gud-i-brallan!

Jag blir nostalgisk och vill släntra iväg på en cykel till kiosken och köpa smågodis för en krona... man får tjugo göttan eftersom de endast kostar fem öre styck... inget surt och inget lakrits... hon vet vad jag inte vill ha kioskägarinnan... träskorna klapprar mot asfalten... jag ska hem och leka kontor och lyssna på Nationalteatern...

... imorgon börjar min semester...

Etiketter: ,

4 Comments:

Blogger Ulrica said...

Håller helt med om känslan! Men i kiosken vill jag ha surt och lakrits, inte choklad och det vet min kiosktant.

fredag, juli 03, 2009 12:36:00 em  
Blogger annalena said...

Min semester har redan börjat! Jippi! Sitter på tåget upp mot skogarna. Vi ses väl där? Vi kan byta filmisar och knyta fast hopprepen som tyglar på cyklarna/hästarna!
puss och kram!

fredag, juli 03, 2009 1:38:00 em  
Blogger Maria said...

Ulrica: Din och min göttpåse kompleterar varandra!

Annalena: Japp! Jag tar med filmisar, bokmärken och FB's! Kommer imorgon!

puss o kram

fredag, juli 03, 2009 2:35:00 em  
Anonymous Pappa said...

Och så en tripp til Hugnora eller?

fredag, juli 03, 2009 7:20:00 em  

Skicka en kommentar

<< Home


eXTReMe Tracker
website counter