måndag, september 07, 2009

Trångt under sängen...


Die Stuttgartgruppe... ?

Det har varit förvånansvärt tyst under sängen ett längre tag nu... och den enda som varit och nallat i mitt Leisurecabinette är enbart... jag själv! Inte ett enda stinnt syltat cocktailbär har svischat förbi mitt nylle när jag suttit i soffan på kvällarna... inte ett viff, voff eller vaff har yppats från sammetslena nosar... jag har nästan glömt bort att de finns - Canastaklubben!

Men i natt så började det ljuda från under sängen... ett högljutt nosande , mindre nysningar och små bjäffs sipprade upp till mig i den sena vargtimmen... sängen blev lite knölig underifrån och till slut var jag tvungen att kasta ned mitt rödhåriga flur och ta mig en titt i mörkret...

Jooohooodå... det var full aktivitet... det städades och donades... små filtar bäddades till av trampande tassar... det flyttades omkring med strutsplymsförsedda tofflor och portvinet rann till i små kristallglas... kex och ost skickades från tass till tass... och Otto satt i ett hörn och syltade cocktailbär för brinnande livet...

Jag fick minsan veta att en liten mustig&krullig cabaretensemble på nio små hundvalpar nu ingår i Canastaklubben. Vad exakt denna vaudevillegrupp har på sin repertoire har jag inte fått någon som helst klarhet i... det yippades och yappades yrsligt om Karl Gerhard... strutsplymer... absinthskedar... Kai Gullmar... papiljotterade öron... bensprattel... ett stoj och gamman som på den gamla Weimarrepublikens storhetstid tillika det fryntliga Paris under 20-talets mest flärdfulla epok!!!

Ja... jag säger då det... det verkar bli en festlig, fryntlig och fullsatt höst här hemma...

Etiketter:


eXTReMe Tracker
website counter