onsdag, oktober 21, 2009

Doktorns dom:

- Stress och frustration på grund utav redan väl känt faktum!

Se där... DET går ju åtminstone att bota - hurra!!! Och faktumet är väl känt - skönt! Det är inte mig det är fel på!!!

Jag fick lova doktorn att försöka att inte tänka på jobbet när arbetsdagen är över och att börja återuppta mina kreativa projekt å det snaraste... sy... måla... skriv... skapa... dona... och fixa... och jag fick lova att göra minst en liiiten sakt tills återbesöket!!! Tårar av glädje trillade ned för mina båda, nu trinda, äppelkinder... det var skönt att få det hela bekräftat och att få det "straffet", sade jag till tant doktorn... för att sedan strutta ut från läkarmottagningen... nu ska jag sy en väska!

Etiketter: ,

4 Comments:

Anonymous Anonym said...

det här är ju toppen. Precis vad jag misstänkt! All work and no play....

Betyder detta att även jag kan få vara hemma i ett par dagar för att sticka klart de duvblå ullsockor jag påbörjade i somras, men som jag aldrig hinner sticka på, för att jag är på jobbet, på väg till jobbet, på väg från jobbet, eller ligger utsjasad i soffan och tänker på jobbet?....
Det här arbetandet!
Det tar för mycket tid från mina hobbys!
åsa

onsdag, oktober 21, 2009 8:19:00 em  
Blogger Maria said...

Åsa: Enligt tant doktorn, så får inte jag lägga mig i soffan och tänka på jobbet!!! Jag måste göra något kreativt ända till kl 22 och SEN lägga mig i SÄNGEN! Så det är klart att du ska snickra ihop de där duvblå... men jag tror inte att du får vara hemma från jobbet, det fick inte jag heller!!!

onsdag, oktober 21, 2009 9:01:00 em  
Anonymous Söta Kusin said...

Så bra att du kommer till västkusten snart och får dina lockar samt det lilla caput på vilka de sitter genomblåsta av friska vindar! För att inte tala om allt det ljuvliga portvin som kommer att skölja igenom detsamma (caputet då, inte lockarna!).

torsdag, oktober 22, 2009 12:25:00 em  
Blogger Maria said...

Jag ska på kurort, helt enkelt!

torsdag, oktober 22, 2009 2:56:00 em  

Skicka en kommentar

<< Home


eXTReMe Tracker
website counter