måndag, november 16, 2009

Tystnaden är bruten!

Dewdropsredaktionens telefonväxel har blifvigt öfverbelastad då folk och fä ringt i skift för att ta reda på vad en rödhårig haft för sig då inte ett ljud sluppit över mina läppar på fleeera dagar nu...

Se så, sansa sig nu... även en rödhårig måste få lite semester... eller hur!?

Men för att lugna edra sinnen så ni kan sova lugnt i natt så kan jag avsölja att hela lördagen gick åt för en exkursion ut i spenaten till Gustavsbergs porslinsfabrik... jo jo... självaste Stig "Stickan" "Limpan" Lindbergland minsan!!! Det var alldeles fantaaastiskt där ute i bushen må ni tro... och i en antikbutik stod en sååå trefvlig kvinna som vi samtalade långt och länge med... hon var faaantastisk... och så köpte jag en mycket fin teakskål och en porslinstavla av Sven Jonson i turkost och silver föreställande självaste Gustavsberg och dess porslinsfabrik i stram och charmig presentation... vidare införskaffades de mest förtjuuusande raggsockor, två par i rosa och grått... samt fyra nya tallrikar av märket Swedish Grace!

Söndagen gick åt numer sedvanlig simning inklusive ångbastu, sushi och sedan klämmdes en matiné på eftermiddagen. Och har ni inte varit och beksådat Pixars senaste animerade långfilm "UP", så måste ni banne mig ta och göra det inom en snar framtid - den var så jävla förljuvande att jag nästan gick sönder!


Så, där har ni mig!
Och vad har ni sötnosar haft för er i helgen då???

Etiketter: ,

2 Comments:

Anonymous Anonym said...

åh. Gustavsberg! Jag ber om ursäkt att den utlovade bilresan icke ännu har blifvit av. Men nu har du ju varit där och rekat, och är månne mogen för stor-shoppa med lilla Skodan? (när det nu lackar och allt..)

Själva har jag och blandrashyndan varit på kurs!
Lydnad på fredag och sök på lördan.

Ja. ... lördan.... ja.

Den regnigaste dagen i mannaminne.

Den tillbringade jag liggandes under olika granar i Huddinge skogarna, lovprisandes mina galonisar i vuxenstorlek. (inte mitt raffigaste klädesplagg, men när man skall ligga i en vattenpöl hela dagen, är det faktiskt det enda som funkar. Gårtex - pöh!)
Efter denna exkursion gick jag hem och sov. Vaknade, tittade på en dokumentär om Keith Haring på web-TV, och stickade en halv vante.
Ah!
man är ett partydjur!

oj, vad långt det blev, ursäkta.
Å

måndag, november 16, 2009 8:27:00 em  
Blogger Maria said...

Åsa: Du, Gustavsberg finns ju kvar och jag inväntar vår resa dit... eller till IKEA... eller vart som helst faktiskt! Det bara dök upp en bil som hämtade mig och då blev det en exkursion till gamla Gumpan! Men jag är beredd på nästa resa när som helst faktiskt! Behöver köpa små bänkar till hallen!

tisdag, november 17, 2009 1:32:00 em  

Skicka en kommentar

<< Home


eXTReMe Tracker
website counter