tisdag, november 17, 2009

Mina litterära äventyrsverk i urval:

-Utan avbrott för skivspelning (1966)
-I fel kläder (1968)
-Mannen i sjömanskostymen (1970)
-En smörgåsätares bekännelser (1970)
-"...men glad jag är ändå (1971)
-Mina halvfranska år (1979)
-Pytten är serverad (1984)
-Älgar, fonder och röda näckrosor (1985)
-Med sås på slipsen (1986)
-Mina osvenska år (1987)
-Pubar, golvdrag och en kopp te (1988)
-Till bärkassens lov (1995)

Jo jo... vissa skulle nog envisas med att hävda att författaren till dessa verk egentligen heter Torsten Ehrenmark... men enligt min vän Nättchen så är han och jag samma person, så hädanefter anser jag dessa litterära verk vara skrifna av undertecknad och de är alla biografier!

(Själv vill jag nog hävda att jag och Hatte Furuhagen är en och samma person... men det håller jag lite för mig själv... )

Etiketter:

9 Comments:

Anonymous nättchen said...

jag har ju just precis nu läst (om) 'Med sås på slipsen' - I love Torsten! började redan i 14årsåldern bära hem travar av denne fryntlige herres verk från biblan, en kärlek som stått sig i 24 år nu alltså.

Åh, Torsten.

Och åh, Maria, som håller Torstens fana högt buren!

kan inte poul ströyer gästspela som illustratör på bloggen också?

tisdag, november 17, 2009 2:56:00 em  
Blogger Maria said...

Nättchen: Jovisst kan han det! Jag ska bara ringa ett samtal...

tisdag, november 17, 2009 4:27:00 em  
Anonymous Anonym said...

ah!
får man instämma i hyllningskören?
Själv är jag halvvägs genom "mina osvenska år" (tyvärr kvarglömd på landet).
Och nu insåg jag, genom denna förträffliga litteraturlista att det finns flera, olästa, titlar kvar!
hurra!
å

tisdag, november 17, 2009 10:28:00 em  
Anonymous nättchen said...

hurra, vi kan bilda en Torsten-klubb!

det är det som är bäst med hans böcker: de är så många så det finns alltid en oläst...och har man läst den, har man iaf glömt det :)

onsdag, november 18, 2009 1:08:00 em  
Blogger Maria said...

Mina vänner, Åsa och Nättchen: Och kom ihåg att detta endast är ett URVAL... det finns många, mååånga böcker att lägga till listan!

Jag är gärna med i klubben om jag får gå under namnet Hatte Furuhagen!

onsdag, november 18, 2009 1:22:00 em  
Anonymous Anonym said...

då är jag Ivan Renliden!
å

och PS
Nättchen har aldeles rätt. Man glömmer dom så fort... lite som Wodehouse. Kan man också läsa om varje sommar. DS.

onsdag, november 18, 2009 9:35:00 em  
Blogger Maria said...

Ååååh... Ivan Renliden... honom var jag kär i en gång i tiden!!! Du får självklart gå under det epitetet!

torsdag, november 19, 2009 10:21:00 fm  
Anonymous nättchen said...

jag vill vara tage erlander, jag tycker jag är lite lik honom.

måndag, november 23, 2009 6:02:00 em  
Blogger Maria said...

Nättchen: Klart som korvspad att du är Tage - spot on!

torsdag, november 26, 2009 8:22:00 fm  

Skicka en kommentar

<< Home


eXTReMe Tracker
website counter