måndag, september 25, 2006

En Jazzlista!

Projekt i ren symbios med en viss Lapplista!

Detta skulle dock bli en lista med mer esoterisk klang där även känslan av jazz skulle kunna förmedlas av själva ordet... Personnamn på musiker och sångerskor/sångare uteslutes. Men måste jag då även skapa någon slags list-installation i mitt hem där dessa ord kommer att fyllas på allt eftersom? Ska erkänna att jag blev smått övertalad via telefon av Lapplistans upphovskvinna att göra detta, och jag är inte den som räds en utmaning! Men jag känner att det krävs några funderingar kring detta påkostade projekt, jag har därmed driftat mig sammanställa några frågeställningar att arbeta vidare med...

Frågeställningar kring de apparta existenserna Lapplistan och Jazzlistan :

  • Går det att på något sätt sammanföra dessa listor, Lapplistan och Jazzlistan?
  • Har de överhuvudtaget något gemensamt?
  • Bör man göra listor?
  • Förändras på något sätt sveriges BNP genom dessa listors existenser?
  • Vad tycker Nordiska Museet om denna eklekticism?
  • ... och Sten Broman, vad skulle han ha tyckt?
  • Vill SVT köpa in rättigheterna till att skapa en lördagsunderhållning där dessa två listor på något sätt spelar huvudrollen?
  • Är det konst eller är det vetenskap?
  • Är det ingetdera?
  • Kan vi på något sätt förstärka vår personliga ekonomi på grund av dessa listor?
  • Pengar vi eventuellt skulle dra in på dessa projekt går oavbrutet till banketter med våra vänner!

Vid närmare eftertanke börjar jag faktiskt ifrågasätta meningen med en jazzlista... är det nödvändigt!? Jag måste erkänna att jag vacklar i frågan å det grövsta!

1 Comments:

Blogger Lotta said...

Jazz-gosse & Lapp-gosse... nu finns det nått förenande med våra listor... jag röstar FÖR att det genererar en del kosing till de där banketterna!!!

måndag, september 25, 2006 7:21:00 em  

Skicka en kommentar

<< Home


eXTReMe Tracker
website counter