söndag, september 24, 2006

Söndagar är jazz...

















... varför är det så? Jag ska fundera under dagen ute på kolonilotten, så återkommer jag mot kvällningen med min hypotes...

Later on that same day:
(16.45)
Jazzen passar söndagsmänniskan extra bra eftersom kroppen på något vis vet om att det är en dag då man bara bör ordna för sig med trevliga och mysiga sysselsättningar... blodet får helt enkelt pumpa på helt i sin egen takt och tempo. Jazzen står i direktkontakt med själva blodomloppet medan mången annan musik gör avstamp direkt i hjärnan...

... det är vad jag tror...

Etiketter:

10 Comments:

Blogger Lotta said...

Jag gillar ju inte jazz... inte någon dag i veckan.... men din bild är alldeles fantastisk... går den att äta???

söndag, september 24, 2006 5:27:00 em  
Blogger Maria said...

Gumman... jag gillar dig fastän du inte gillar jazz må-sö! Och jag är övertygad om att ditt blodomlopp pulserar med annan bpm och därmed kräver annan musik... inte bara söndagar utan hela veckan! Det kan också vara så att du inte hittat den sorts jazz som tickar på samma intervall... än finns det hopp... Den går fin-fint att äta, det är samma mangold som du och jag plockade när du hängde med mig ut på lotten förra månaden!

söndag, september 24, 2006 5:36:00 em  
Blogger Maria said...

... man ska inte tycka om den musik som man tycker illa om!

söndag, september 24, 2006 5:37:00 em  
Blogger Maria said...

... men jag tror att du skulle gilla Les Baxter... om än en smula!

söndag, september 24, 2006 5:38:00 em  
Blogger Maria said...

... appropå smula... jag skulle ju baka en äppelkaka! Det har jag glömt bort... mot köket och spisen!

söndag, september 24, 2006 5:40:00 em  
Blogger Lotta said...

Bakar du idag!!!! Jag borde hälsat på dej isåfall... med eller utan jazz så är din äppelkaka värd ett besök i ditt kök.... helt klart.. kanske finns kvar lite om tisdag... Eller????

söndag, september 24, 2006 9:46:00 em  
Blogger Maria said...

jo, det gör det nog... du är å det varmaste välkommen kära vän!

söndag, september 24, 2006 9:48:00 em  
Blogger Maria said...

... tisdag förresten... ska på någon kalasliknande tillställning men är hemma vid 19-tiden tror jag.

söndag, september 24, 2006 9:50:00 em  
Blogger Lotta said...

Ja annars kanske du bakar en ny till helgen... ;)

måndag, september 25, 2006 10:43:00 fm  
Blogger Maria said...

Jag bakar och bakar och bakar och bakar... Det verkar inte bättre än att jag öppnat en Husmoderskola i mitt hem! På höjden av min oskuld ståendes okysst, men bakar - det gör jag dag som natt!

måndag, september 25, 2006 3:21:00 em  

Skicka en kommentar

<< Home


eXTReMe Tracker
website counter