torsdag, november 09, 2006

MOC!





















Jag lider av en trasslig kris!

Det är märkligt det där med hår och frisyrer... en vacker dag bara kollapsar hela frisyren utan förvarning och man kan inte göra något vettigt över huvudtaget! Det kanske handlar om en halv- till en centimeter som gör hela skillnaden - och allt går mycket fort, från en dag till en annan. En annan märklig grejj är också att håret aldrig är så härligt medgörligt som veckan INNAN själva förfallet! Det hela är mycket, mycket konstigt... Som om håret invaggar mig i någon sorts falsk säkerhet - but why!?

Nu var jag iväg till min frisör för en månad sedan och bokade in en tre timmarssejour hos henne i början av december. Ingen annan än Åsa på MOC får ens fundera på att sätta saxen i mitt hår - Åsa är min catcher in the rye som sköter mitt hår på absolut bästa sätt och MOC erbjuder en mycket härligt loungefeeling för trötta frisyrers människor...

Kroppstema denna vecka... eller... !?
Först skriver jag om mitt tvångsmässigt räknande av tår och här återger jag ett tomt pladder om min så kallade icke-frisyr...

Jag behöver distansiera mig och det gör jag med hjälp av ett enormt skånskt skägg i kväll!

eXTReMe Tracker
website counter