tisdag, december 19, 2006

Grönt gudomligt elixir...

Jo, den där gudasända drycken jag fick mig till livs i Bryssel - ett av himlens vackraste regnmoln föll ner till jorden i form av den ljuvligaste koppen grönt te jag någonsin smakat - det var en dyr kopp te, men det var det absolut värt! Nu har jag gjort lite efterforskningar och det visar sig att téet med all sannolikhet heter Fukujyu... och det är gjort av blad från tebuskar som växer vid foten av det heliga berget Fuji...La Cremerie kallade man téet för Fujiyama av någon anledning... det låter mer romantiskt förmodligen... Jag tänker på en speciell krater som jag såg på norra Island... den påminde om Fuji... lite randig av snö och den svarta jorden... zebra... det borde kanske fungera att odla te på Island också, nära de varma källorna... men det luktade inte så gott vid dessa så idén hör förmodligen inte till någon av mina bättre - men ändå en tanke... och en tanke är en tanke är en tanke...

Jag ska ut på jakt, sen ska ni får smaka på en liten fuktig bit av himlen i en tekopp kära vänner...

eXTReMe Tracker
website counter