torsdag, januari 11, 2007

Crossed-Eyed Girl - That's Me!

Jag skelar!
Mina vänner säger att jag inte gör det - "nej, det har jag aldrig märkt..." - ni är gulliga... ni har nog inte märkt det eftersom det endast händer när jag blir trött. Det betyder att jag ofta skelar på mornarna, och det är illa nog att vara yrslig och flurig när man irrar ur sängen, om man dessutom måste styra omkring i en lägenhet med mono-syn... så kanske ni anar åt vilket håll det barkar varje morgon... för det är det man får - mono-syn!

Jag tappar helt enkelt djupseendet och har svårt att bedöma avstånd... Detta resulterar i att jag ofta mäter fel några centimeter när jag måttar min väg genom dörrposten ut i hallen mot toaletten... och jag måttar åt fel håll! Jag går alltså ofta in i dörrkarmen vilket resulterar i blåmärken på högerarmen eller på höften... så har jag det... i mina trötta stunder!

Har till min glädje märkt att det finns vackra pop-sånger som besjunger det gulliga och charmiga i att skela - jag tar till mig dessa sånger fullt ut och inbillar mig att det är mig de handlar om... att jag är rätt gullig och charmig när jag studsar omkring som en ping-pongboll varje morgon... då känns de där blåmärkena rätt ok...


Baby you've got ears just like Dumbo
It's so sweet
And your knees knock together
When your walking down the street
Your eyes never look in the same direction
At the same time
I don't think you're the smartest girl on the block
But I don't mind

Only you can reach my heart
Only you and no one else
Only you can reach my heart
Only you can reach my heart

Everytime we go out
People stop and stear
And they talk about us
And they don't understand what we got
We got true love baby
We've syncronised our heartbeats
And we got the same size in shoes
Yes we do

Only you can reach my heart
Only you and no one else
Only you can reach my heart
Only you can reach my heart

(Caesars - Only You)

Etiketter: ,


eXTReMe Tracker
website counter