tisdag, januari 09, 2007

Inverterad Pongo!

En av mina chefer satt inne på mitt rum och småpratade i soffan... då kom min andra chef in... ville väl småprata han med... (man undrar ju vad de gör hela dagarna de där två... eftersom de gärna sitter här inne och småpratar och dricker kaffe och stööör mig i mitt arbete!?).

Min manlige chef hade en svart skjorta med vita små prickar på sig dagen till ära... själv köpte jag mig en ny kjol igår - en svart med lite större vita prickar - som jag dagen till ära satt på mig, jag sa:
- Men hörru, what's going on! Det är något med vita prickar på svart bakgrund - helt klart!

Min kvinnliga chef sa:
- Åååh ni är så moderna ni två...

Varpå min manliga chef sa... lite bittert:
- Ja, antingen det eller så är vi helt off!!!


(Fast det där sistnämnda har jag så oerhört svårt att tro!!!)

2 Comments:

Blogger Shadow said...

Prickar går aldrig ur tiden och kan därför inte vara "off".

tisdag, januari 09, 2007 4:10:00 em  
Blogger Maria said...

Eller hur! Till och med enfärgade kläder har prickar... fast det vet vi människor inte om!

tisdag, januari 09, 2007 4:37:00 em  

Skicka en kommentar

<< Home


eXTReMe Tracker
website counter