tisdag, januari 16, 2007

Jag älskar Beppes hjärna...

Jag tycker om djur som är bruna,
djur jag sällan får röra,
men hundar mest
och ekorrar, på hösten en häst,
men mest av allt hundar som ingenting har att göra.

Jag tycker om regn, regn och snöfall,
regn som faller på hösten
och snö mest,
men även regn, i regnet en häst,
men mest av allt hundar, de är den bästa trösten.

Jag tycker om allt mjukt som faller på mig,
blad, regn och snö,
i oktober blad som nå mig,
i november regn som faller,
i december snö som faller,
faller...

Jag tycker om allt, allt som når mig,
allt som kommer mig nära,
men hundar mest
eller en häst, men hundar är bäst,
alla hundar som jag någonsin får bära.


Beppe Wolgers
Del ur Kolmodinsk sommar, en saga med enkla rim ur Gissningar, 1957

Etiketter:


eXTReMe Tracker
website counter