fredag, januari 12, 2007

Jag fick ett påstående till frågelådan!

Detta är ingen fråga utan ett påstående -
Visste du att en läkare har uppfunnit en maskin som kan överföra smärtorna under en förlossning till barnets far.
Bra va!

PS tänke bara att du borde veta

/"anonym" man

***

Jag tackar ödmjukast för påståendet och känner mig mycket belåten! Har jag förstått dig rätt om jag driftar mig till att tro att du, som man, instämmer i mina synpunkter angående det orättvisa i att just kvinnor måste föda barn! Du har ju ändå skickat mig detta påstående!? Hmm, ska jag vinna denna hjärnornas kamp menar du??? Så vad tycker du om denna maskin? Har du berättat för din fru att denna maskin existerar... och är DU beredd att använda den??? Jag ser med spänning fram emot er förlossning!

Jag är glad att vi så sakteliga rör oss mot jämlikhetens fullbordande! Undrar om han är tysk - läkaren alltså!?

/Maria

Etiketter:


eXTReMe Tracker
website counter