fredag, januari 12, 2007

Louis Vuitton - en glad jävel!

Jag ser människor som bär omkring på dessa riktigt fula väskor... fula som stryk... i morse hade jag en rakt i ansiktet när jag åkte tunnelbanan till jobbet... Jag vet, jag vet... människorna köper dessa väskor som statussymboler:
"- I buy - ergo I am!"
Nope, not in my eyes... möjligtvis ergo du är rätt korkad som köper en ful väska till det priset... om den ändå var snygg! Jag kan bara gratulera Herr Vuitton, som drar in stålar på eländet - good work, vilken egotripp - det är humor! Jag avundas dig!

Cogito, ergo sum

Det hjälper ju liksom inte att väskan är dyr när den är en så fasansfull styggelse att se på! Brun, beige, riktigt hiskeliga gulddetaljer, ful form (och det gäller alla modellerna) och så det där skitfula mönstret med initialerna LV, eller de där mardrömsslika vita väskorna med karamellfärgat mönster a'la 80-tal... jaja, jag vet också att folk har olika smak... jag veeet! Men om jag hade råd att köpa en väska som kostade 44.000 kr så inte fan skulle jag köpa en LV, det kan jag lova!!! Jag skulle åka till NY och köpa en specialdesignad väska i en liten trevlig butik i Greenvich Village - det skulle jag! Jag skulle förmodligen komma undan med en mycket billigare väska också... och då är priset för själva resan inräknat... Jag tänker inte lägga in en bild på väskhelvetet, det skulle skämma hela min blogg...! By the way - jag skulle hellre bära omkring på en blöjtårta under armen än en LV-väska... och då ni vet vad jag tycker om dessa horrorobjekt!

... och Louis Vuitton skrattar hela vägen till banken...

5 Comments:

Blogger Shadow said...

Aj då. Jag har ett nyckeletui med dessa fula LV-bokstäver på utsidan...

fredag, januari 12, 2007 3:04:00 em  
Blogger Lotta said...

Mode-Blogg !!!! Fy Faan !

fredag, januari 12, 2007 4:58:00 em  
Blogger Maria said...

Shadow: Eeeh hoppsan oj! Fint etui!!!

L8: Nja, se den istället som en filosofisk fundering över habitusteorier, god smak och snobbism... Habitusteorierna får Pierre Bourdieu stå till svars för och god smak och viss snobbism anser jag mig vara skyldig till!

Jag SKA skriva en skäggblogg snart, jag lovar, det är ett tag sedan nu! Men du vet hur det är... det där med sinnen, minnen, känslor, ord som plötsligt rinner till och husdjur som dör ifrån en - som simpel människa rår man inte över detta...

fredag, januari 12, 2007 8:35:00 em  
Blogger Lotta said...

Hmmm.. jag har ju nåra döda husdjur i frysen jag... varken sentimentalt eller god smak... nä jag ska nog rensa där...

Å du, planja förlorade matchen...

lördag, januari 13, 2007 1:34:00 fm  
Blogger Maria said...

Om du får för dig att bjuda mig på middag inom en snar framtid... så kan det hända att jag tackar nej... men ta det inte personligt!

Hundkallops - NEJ TACK!!!

söndag, januari 14, 2007 9:47:00 fm  

Skicka en kommentar

<< Home


eXTReMe Tracker
website counter