fredag, januari 12, 2007

Morgontimmarna viskar sanningar i mina öron...

... jag vill egentligen inte flytta till Paris... där vill jag ju inte bo! Jag tillhör den lilla minoriteten (verkar det som) som tycker Paris är en överskattad stad - det finns mycket, mycket charmigare, vackrare och trevligare städer... städer som inte är så direkta... städer som är mer hemlighetsfulla... städer som verkar ha en distans... städer som verkar bära på en hemlighet som du kanske, kanske kommer att få reda på.... städer som smeker din kind och ditt sinne... städer som får dig att fundera... det gör inte Paris - Paris är för obvious - Paris är för nonchalant... man förstår precis vad Paris är ute efter, hon behöver inte tänka och alla tycker att hon är sååå vacker... och då blir det totalt ointressant...

... men jag vill ändå åka dit... sitta på caféer och äta frukost... un croissant och un espresso, sill vo pläh - NU!

3 Comments:

Anonymous Anonym said...

Nej men Maria! Det är ju den svala nonchalansen som är så divine. När kastanjerna blommar och Seinen porlar och man kan gå barbent fastän det är snöslask i Stockholm. Och känna sig coolt parisisk med en espresso och le Monde på café.
On y va???
/Stina

fredag, januari 12, 2007 3:13:00 em  
Blogger Shadow said...

Håller med om att Paris är överskattat, särskilt om man inte kan språket.

fredag, januari 12, 2007 3:25:00 em  
Blogger Maria said...

Stina: ... jo... morceau de gâtau! ... men jag skulle inte vilja bo där måste jag erkänna! Annars känner jag mig avslappnat cool på de mest konstiga ställen...

Shadow: ... skönt att höra, jag trodde jag var allena om att tycka detta och att det var något fel på mig...

fredag, januari 12, 2007 8:45:00 em  

Skicka en kommentar

<< Home


eXTReMe Tracker
website counter