fredag, januari 12, 2007

Det blev en hel-soft Beatnik-kväll...

Tog fel på dag, men ack vad trevligt det sedan blev på rätt dag...

Tränger mig in i den mörka trånga lokalen, många prång och mycket folk... glömt mobilen hos en vän... kan inte ringa... måste gå runt och leta... leta efter Cecilia som jag inte träffat på säkert 8 år... Tidskriften OEI har bjudit in ljud- och performancebaserade poeterna Jaques Sivan (frankrike), Vannina Maestri (frankrike) och Caroline Bergvall (england)... och jag letar efter Cecilia...

Plötsligt hör jag någon ropa mitt namn... och där står Gustaf med en filmkamera i högsta hugg... "- Tjena-tjena är du här... här står jag och agerar kulturarbetare, eh, kan du filma lite, måste fixa något att dricka..."... så där fick jag stå och agera "kulturarbetare" och filma! Jag lägger härmed till beatnik-filmare till min CV... Hittade min vän Cecilia och vi fick en trevlig pratstund - hon ska bosätta sig i Paris några månader och jobba på nästa bok...

Jag vill flytta till Paris...

Gustaf filmade vidare och efter poesin spelade bandet Mackapär - kompisar till G. Spotlightens gula plastfilm ramlade ner och jag fick hoppa in som filmare igen medan Gustaf fixade tillbaka plastfilmen... Fantastisk och oprenentiös kväll... fantastiskt bra poesi-performance, fantastiskt gulligt band, fantastiskt trevligt att träffa Cecilia... och kul att Gustaf var där...

Jag var som förflyttad till en mörk källarlokal året1958... en beatnik-kväll i San Fransisco eller New York... det var bara Jack Kerouac och Allen Ginsberg som saknades! Jag ska helt klart beatnika lite mer hädanefter... Nu måste jag köpa lite nya svarta kläder , nya solbrillor och damma av baskern igen...

eXTReMe Tracker
website counter