onsdag, januari 17, 2007

Lokalisering okänd!

Min telefon här på jobbet slutade fungera för en vecka sedan...
Min telefon här på jobbet fungerar fortfarande inte...

Det har gått två nissar i omgångar med ett papper i tassen och lyft på telefonluren samtidigt som jag förklarat för dem att telefonen verkligen ÄR död... Det är nämligen inte bara jag som drabbats, vi är i princip en hel korridor, men inget har hänt... linjen är stendöd! Ingen kan ringa till mig och själv lyfter jag ständigt på luren för att ringa till någon kollega för att fråga om vi ska fika (vad trodde ni!?)... utan lyckat resultat - man glömmer fort!

Idag kom det ett mail från den stora IT- och Mediaavdelningen som förklarade att saken var biff och att telefonerna fungerar igen... (eeeh... hmmm...)

Jahaja, spännande läge måste jag säga... min telefon är precis lika stendöd som den varit i EN VECKA NU!

Min chef gick resolut ner i källaren och fann där vår kära telefonkabel lite halvt itusågad... klart som korvspa' att telefonerna inte fungerar!!! Vad gjorde de där nissarna egentligen... och vad gav de för information vidare till IT- media avdelningen som kunde skicka ut mailet om att läget var finemang igen...? Återigen... frågor, frågor... inget annat än frågor... jag vänder mig innåt för svar, men där ekar tomt just nu...

Detta var en rapport från Sveriges huvudstad - Stockholm - En tung läroinstitution - år 2007 - Värsta Hi-Tech liksom!

eXTReMe Tracker
website counter