tisdag, februari 20, 2007

Dags för Semla!

Idag kommer jag inte att få mycket gjort... jag kommer att sitta och drömma om när jag glider in på Gunnarssons konditori för att köpa mig en Lyx-semla efter jobbet idag... jag är en sån som äter hetvägg, alltså stor semla med varm mjölk... Lyx-semlan är en aningen större med mer mandelmassa i... och tja... varför hålla tillbaka!? En gång bakade jag semlor som blev lite väl stora... och de sög minst en liter mjölk per semla!

En semla innehåller de mest ljuvliga smaker man kan tänka sig... kardemumma... mandel... och grädde.... en mycket väl sammansatt smakpalett!

Som subarit kan jag inte annat än le innerligt inför dess fantastiska form och smak - jag saluterar semlan idag! Passa på att äta, för i morgon och 40 dagar frammåt måste vi alla fasta!!!

Läs mer om semlans historia

eXTReMe Tracker
website counter