söndag, februari 18, 2007

Dagens födelsedagsbarn!



Denna ros fann jag tillsammans med födelsedagsbarnet i höstas... Helt plötsligt så dök den bara upp i mörkret, vi var på väg till en födelsedagsfest, där stod den... lyste upp hela mörkret och välkomnade med hela sin air av just ros... Jag bad min vän att plocka rosen som vi sen skulle ge till vår värdinna för kvällen... men först ville jag fotografera den där i det totala mörkret...

Min vän tog tag om stjälken... och vips... så var rosen ett minne blott... the raven said - never more...

Rosen hade stått i sin sista inandning innan den skulle ge upp och singla ner till marken! Det bara frasade till och de rosa kronbladen singlade runt i luften omkring oss i mörkret... vackert och magiskt!

Såna små minnen som vi bär med oss genom livet... ögonblicksbilder vi delar med andra... stunder som knappt går att beskriva eller dela med sig utav... är bland det viktigaste vi har... ett absolut här och nu... det gäller att stanna till i dessa stunder och njuta de få sekunder de varar - och att försöka komma ihåg dem!

Så, min kära kära vän - denna ros är till dig för evig framtid... tack för alla liknande stunder jag ständigt har tillsammans med dig... Grattis och vi ses ikväll!

Etiketter:

1 Comments:

Blogger Lotta said...

Tack som fan söta söta ! See Ya Tonight !

söndag, februari 18, 2007 3:11:00 em  

Skicka en kommentar

<< Home


eXTReMe Tracker
website counter