fredag, februari 16, 2007

Skogaholmslimpan!

Jag gillar lite rundhylt och mjukt... inte hårt och workoutat... inte 6-pack och muskler... inte kroppsfixerat... no-no-no... leave from the same håll som du kom! Det ska vara lite lagom mjukt och runt... jag gillar Zorns kullor!

Jag gillar min mage... den är mjuk och go'... jag brukar finna mig sittandes och pratandes ibland... med handen hållandes min lilla mjuka limpmage i ett stadigt grepp... känns skönt - ser konstigt ut!!!

Jag har inga som helst planer på att göra en tatuering... men ibland har jag ändå tänkt tanken... att tatuera in en skogaholmslimpa på just magen... då skulle det naturligtvis vara limpan i sin plastförpackning - herregud... annars skulle det ju se jättekonstigt ut ju!!!

7 Comments:

Anonymous Anonym said...

Du är ju för jäkla rolig alltså!!
var har du varit hela mitt liv, knäppkusin!

fredag, februari 16, 2007 12:17:00 em  
Blogger Maria said...

Precis bakom din rygg...!!!

fredag, februari 16, 2007 12:48:00 em  
Anonymous Anonym said...

Det säjs att på Studentvägen i Uppsala kring 1990 brukade ett stående inslag på efterfesterna vara allsång och ringdans till "Skogaholmsvalsen", Thore Skogmans odödliga hyllningslåt till denna kulinariska klassiker. "Skogaholm, Skogaholm, det är brödet för er, Skogaholm ska ni smaka, för det smakar MEEEEEEEER!"

lördag, februari 17, 2007 10:57:00 em  
Blogger Maria said...

Thore och jag ett radarpar! Han med sin ljuva stämma, sitt härliga flin, tokroliga kostymer och pösiga kepsar... och jag med min skogaholmlimpa tatuerad på magen!!! Jag känner en varitéteater växa fram till sommaren - en äkta vaudeville!!!

Fast när jag bodde i Uppsala så var det mest "Rhumba i Engelska parken" av och med Owe Törnkvist... i just Engelska parken som sjöngs... fast inte av mig då, jag höll till någon annanstans - som vanligt, lyssnandes på Povel Ramel istället!

söndag, februari 18, 2007 8:43:00 fm  
Blogger Maria said...

By the way: nu när jag kikar lite på thores repertoar på iTunes så inser jag att han är en tusenkonstnär, åtminstone inom musikgenrerna... han etiketteras under följande:

World, folk, easy listening, pop, jazz, vocal, alternative och childrens music...

Bara det är värt en salut i den ökända plättlaggen!

söndag, februari 18, 2007 11:23:00 fm  
Anonymous Anonym said...

"Uti laggen ligger plättarna nu, vi ska äta dom med sylt, kära du!" Sí, sí, Thore har väl gjort mer än tusen låtar. En annan intressant figur är (eller var) ju Yngve Stoor, en numera ganska bortglömd världsmusiker som gjorde låtar om Hawaii och Söderhavet i fyrtio år innan han själv reste dit. Dessutom ägde han den första el-gitarren i Sverige, inköpt nån gång i mitten på 30-talet. Aloha oe!

söndag, februari 18, 2007 12:39:00 em  
Blogger Maria said...

En Yngve som jag gillar är Yngve Gamlin! Skulle betala stora slantar för att komma över lite filmmaterial av olika slag från denne mans repertoir, exempelvis dokumentären om Hjolbänningar från 1961!

Måste förövrigt erkänna att jag var lite hemligt förälskad i Lasse Lönndahl när jag var liten... men det har gått över nu...!

söndag, februari 18, 2007 1:21:00 em  

Skicka en kommentar

<< Home


eXTReMe Tracker
website counter