torsdag, februari 15, 2007

En sista blick på dagen som gick...

Det kom fram en kille på ca 25 år och ville låna en penna... sorry, men du kan få köpa en penna för två kronor, sa jag... Våra pennor ute i disken försvinner fortare än kvickt så vi har köpt in helt vanliga pennor till försäljning...

Han fick sin blyertspenna... tittar på den och tittar på mig och vräker ur sig följande smarta kommentar:

- Eh, och vad gör jag om jag skriver mycket och skriver slut på den här då... köper en ny eller...!?

- Ja, antingen det eller så använder du pennvässaren som står där borta!

Sa jag, och pekade på en helt vanlig pennvässare som vi med alldeles normalt IQ använder för att just VÄSSA PENNOR MED!!!

- Jaha, eh... ok, va bra... då så...

Sa killen, och jag var än en gång tvungen att gå till en kollegas rum och djupandas i 5 minuter... Holy crap - det är vuxna människor inom "den högre utbildningen" vi pratar om här!

eXTReMe Tracker
website counter