fredag, februari 16, 2007

Kom ihåg vem som sa det först!






















Visst - köp på ni... köp era platta paket... platta tv-apparater, slimmade högtalare, kylskåp, datorer mm mm - köp-köp-köp!

Jag tänker behålla min tjock-tv, kånka upp min gamla släpbara dator från källaren... allt ska vara skrymmande och svårt att placera... kort sagt, jag ska fan vara först med att vara tjock-retro! För det kommer en dag ska ni veta, när allt det här tunna, slimmade, att ha i fickan, ta med överallt, aluminiumlätt, ihopfällbart och bärbart är helt ute, omodernt och rätt töntigt och, kommer det att visa sig - opraktiskt - och då mina vänner, då sitter jag där med allt mitt släpbara och är hur jäkla cool som helst! Sanna mina ord!

Jag brukar se vart det är på väg innan någon annan gör det, ja, jag dristar mig att kalla mig själv något av en trendsetter... och nu säger jag: DOS, små skärmar som kräver mycket grejjsimojs innuti stora plåtskåp, tangentbord stora som bakbord, extra utrustning att köpa till blir både skottkärra och pirra och där gäller det att välja tuffa grejjer som exempelvis den här (missa inte den fina och pedagogiska filmen) och mycket mycket sladdar - Back to Basic - STATIONÄRT!

Ett trendorakel har talat!!!

(OBS! Datorn på bilden ovan är en bärbar enligt mitt sätt att se på saken och därmed rätt töntig i sammanhanget!)

5 Comments:

Blogger Shadow said...

Jag har ocksa en tjock TV. Eftersom TVn star i ett horne tjanar jag inget pa en platt skarm. "Tjock" rules!

fredag, februari 16, 2007 3:27:00 em  
Blogger Maria said...

Härligt att höra! Jag tycker mest att det ser "tacky" ut med de där stora 42-tums platt-tvapparaterna! Smaklöst är min dömmande beömning!

fredag, februari 16, 2007 3:43:00 em  
Anonymous Anonym said...

jag är också en nostradamus ju!
jag förutspår det mesta, men här är två av mina senaste:
**det kommer att bli fett inne med små, naturliga bröst (önsketänkande säger du, åh nej, säger jag)
**förstgångsmammors ålder kommer att sjunka RASKT från 36 eller vad det är nu till typ ARTON (jo, det är sant).

och vem är det som redan har gjort det här? jo, jag *rodnar*.

äh, det är önsketänkande iaf...

lördag, februari 17, 2007 11:34:00 fm  
Blogger Maria said...

Nättchen: Annat önsketänkande är att det ska bli en filmfestival i din och grötätarns källare (läs under "min cienastiske vän" så greppar du läget och vet vad som bestämts!

lördag, februari 17, 2007 2:13:00 em  
Blogger Maria said...

Förresten, så är det är synd att det även kan göra ont i små byster!!!

söndag, februari 18, 2007 11:09:00 fm  

Skicka en kommentar

<< Home


eXTReMe Tracker
website counter