tisdag, februari 27, 2007

Ett rejält skägg, brädlappar på baktassarna och blåbärssoppa gör att du lever längre!

Vill du leva sju år längre än genomsnittet ska du leva som en vasaloppsåkare, de lever tydligen det ultimata livet... ja, för att leva sju år längre alltså!

Men jag vet inte... nej... de där sju åren fixar jag på något annat sätt... med exklusiv choklad och körsbärsvin... det måste ju ge minst 10 år extra, det känns så i allafall! Och alla skratt måste ju göra att jag lever till jag fyller 189 år - minst!

För någon vecka sedan gick Lisabeta en hel dag och väste...:

- "Live fast, die young and be a beautiful corpse..."

Tja, sa jag, det är ju bara ett problem här och det är att vi inte är så unga längre... vi lever inte speciellt fast & dangerous heller... så det där min vän är garanterat kört! Men min svåger åkte vasaloppets öppna spår i helgen och nästkommande helg har jag hört rykten om att Nättchen och Grötätarn ska haspla sig iväg på brädlapparna under vår mini-alp-semester i Hälsingland! Jag snyltar på deras skidåkning... stannar inne... tittar på film... lär känna min nya vän... lagar en god middag och dekanterar vinet... så står middagen klar när de kommer in från kylan med rosor på kinderna... det måste väl göra att vi får minst 5 år extra var!?

Förövrigt förstår jag inte riktigt denna galna jakt på att försöka leva så länge som möjligt... känner jag att jag lever varje dag så är jag nöjd!

7 Comments:

Anonymous Anonym said...

skidorna hoppar jag, tror vi gör nåt annat, men vad blir det för middag tro?
inte GRÖT väl, det äter inte jag!

tisdag, februari 27, 2007 9:51:00 fm  
Anonymous Anonym said...

Hälsa Norberg från oss.
Pappa

tisdag, februari 27, 2007 10:17:00 fm  
Blogger Maria said...

Nättchen: Gröt blir det bara till Grötätarn... vi andra mumsar förtjusande godsaker och dricker champagne... giftgröna drinkar vid namn som "japanese-slipper" och moscow-mule" blir det också... det vet jag att DU tycker om... allt som sker i helgen filmas och läggs ut på youtube nästa vecka - naturligtvis... du och jag är ju värsta röjarpartypinglorna tillsammans!!!


Pappa: Grötätarn ska få sin hälsning pappsen... er medelpadingar emellan...

tisdag, februari 27, 2007 11:00:00 fm  
Anonymous Anonym said...

NEEEEEEJJJJJ!
jag lider ff svårt av sviterna efter slussen-och-bänken-och-den-jättestora-papperskorgen.
för mig blir det absolut nykterist-helg.
du hittar mig i elljusspåret heeeeeela helgen.

ps. sthlms-frun vinkar till marias trevliga föräldrar!

tisdag, februari 27, 2007 11:41:00 fm  
Blogger Maria said...

Jag spelar inte crazykortspel med nyktra människor!!! Och tänkt på bussturen... jag börjar nog sippa gröna drinkar redan på torsdagseftemiddagen om sanningen ska fram - då ska jag nog fixa att låsa in mig på toaletten utan större problem, kanske tom somna skönt där inne, fastklämd mellan toalettstolen och dörren... och det vet vi ju hur mycket space det är där inne!!! Äh, jag tar tom med mig vargkappan som kräver en egen biljett!

tisdag, februari 27, 2007 12:16:00 em  
Anonymous Anonym said...

nu undersöker jag helt fräckt möjligheterna för oss att dra med bussen som går 17.20...
DÅ hinner du inte bli full!

tisdag, februari 27, 2007 12:51:00 em  
Blogger Maria said...

Jag har ju tagit semester hela dagen... har tvättstugan mellan 10-13... det ger mig... låt mig tänka... 4 timmar och 20 minuter på mig... det ska jag väl kunna ordna en fin salongsberusning på... sen ska jag förtälja anekdoter från min barnom timme ut... och timme in... innifrån toaletten alltså... och du måste sitta med ett öra fastklistrat mot dörren!

tisdag, februari 27, 2007 1:00:00 em  

Skicka en kommentar

<< Home


eXTReMe Tracker
website counter